RENGÖRING

skrivet: 2009-08-23 ♥ 12:21:23
Idag fick jag ett infall och städade sminkväskan. Jag har olika korgar med produkter för läppar, ögon, olika pennor och så vidare men mitt vardagssmink samlar jag i en fyrkantig väska så att det är lätt att hitta. (Puder, foundation, concealer, mascara, ögonbrynsgel, eyeliner och rouge). Jag slängde gamla produkter och sammanställde en liten lista över vad som behöver inhandlas inför hösten. Foundation till exempel. Jag använder alltid Color Ideal 010 från Lancôme. Den är alldeles perfekt till mig!

Sedan gav jag mig på mina sminkborstar. Bästa tipset till att rengöra sminkborstar är ljummet vatten och schampo. Jag brukar ta i en liten klick balsam också men det behöver man egentligen inte. Glöm inte att skölja noga och det allra viktigaste: Låt inte borstarna torka med borsten uppåt!! Vattnet sipprar ner i handtaget och löser upp limmet!
Tips på bra borstar kommer i veckan!

Och vet ni vad; silversmycken blir också smutsiga! Men nu är mina skinande rena och blanka!


Rengöring för silversmycken

Doppa ner i 1-2 minuter och sedan upp igen
(undvik pärlor!)

Avsluta med en putsduk för att få bort det sista

Fint va!

Kommentarer
PERSSON(den manliga blondinbella) ?:

fint det blev :)

kom på en sak jag. Gö videoblogg :)

2009-08-23 ♥ 12:38:25
blogg: http://tobiasson.blogg.se/
Diana:

sv: ååå, tusen tack! Din blogg är också jättefin=)

Ha en bra dag <3

2009-08-23 ♥ 12:50:18
blogg: http://propyn.blogg.se/
Erica:

Sv; Tack så hemskt mycket! Din blogg är otroligt fin och mysig :)

kram

2009-08-23 ♥ 15:02:34
blogg: http://ericaarebo.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal