2009 - MIN RESUMÉ

skrivet: 2009-12-31 ♥ 16:30:39

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag skaffade medlemskap på ett gym, tog körkort, besökte Tyskland, åkte karusell ensam på Liseberg, ringde telefonsamtal till Spanien, blev förälskad i vitt och började jogga.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag ger aldrig nyårslöften, tar hellre tag i saker och ting direkt.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej, bara en som redan var förälder.
4. Dog någon som stod dig nära? Ja, vår älskade Sator
5. Vilka länder besökte du? Danmark och Tyskland.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? En riktig sommar.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Inget speciellt datum men massa olika händelser.
8. Vad var din största framgång 2009? Att jag tog mitt körkort (på första försöket, både teori och uppkörning) på alldeles egen hand mitt i finanskrisen och att jag blivit så modig.
9. Största misstaget? Att jag litade på människor även fast jag vet att jag inte ska det.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Jag stukade armen en gång och var förkyld någon gång men ingenting allvarligt.
11. Bästa köpet? Oj… det måste vara alla skor eller min Guessväska med tillhörande plånbok. Eller kanske min dator. Eller mitt gymkort. Allt!
12. Vad spenderade du mest pengar på? Väskor, växter och nagellack.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, massor! Lisebergsresorna, alla mysiga middagar hos mami, min pojkvän, mina söta hundar, att vi fick en vit jul, att min hårtuss växte ut med mera.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Agnes skiva Dance Love Pop; såg ju henne live i somras.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare. Jag ska bli gladare för varje år!
16. Vad önskar du att du gjort mer? Tänkt mer på mig själv och gjort roliga saker istället för att prioritera att vara pigg på jobbet nästa dag. Det är slut med det nu!
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Låtit människor såra mig.
18. Hur tillbringar du julen? Med mina nära och kära, massa julklappar och god mat.
19. Blev du kär i år? Ja, i mina underbara skinnskor från Bianco!
20. Favoritprogram på TV? 24, Gossip girl, Prison Break, Leila Bakar bland annat.
21. Bästa boken du läste i år? The Secret. Håller dock på med en jättebra bok som heter Bödeln just nu men kommer inte hinna läsa ut den innan 2010.
22. Största musikaliska upptäckten? Agnes. Hon är bäst!
23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag fick snöflingeberlocken från Thomas Sabo som jag önskade mig.
24. Något du önskade dig men inte fick? Jag önskar mig alltid massa saker, det jag inte får köper jag själv.
25. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag bjöd hem mami, fikade och myste.
26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Vår resa till Malta kunde ha blivit av istället för att ha blivit inställd.
27. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Söt och mysig. Har ju oftast inget speciellt på mig eftersom jag har arbetskläder på jobbet men när jag väl klär mig normalt är min stil väldigt klassisk och söt.
28. Vad fick dig att må bra? Min pojkvän, mina söta hundar, att mami mår bra, mitt mod som jag fått.
29. Vilken kändis var du mest sugen på? Haha. Jag är inte så sugen på någon kändis… men om jag måste välja – Wentworth Miller (innan han blev tjock. och ja, det spelar roll!).
30. Vem saknade du? Serina, Mellis, Bruno och Sator.
31. De bästa nya människorna du träffade? Jag träffade ingen detta året som är värd att nämna.


Födelsedag 2009, 22 år - Middag med min älskling

Jag bakade födelsedagsmuffins

Promenader i skogen med mina pojkar

Varma vårdagar

Förberedelser inför Niklas överraskningsfest

Pokerläppar som tydligen inte distraherade mina motspelare... :(

Älskade jordgubbar

Scotts i Stadsparken

Liseberg med Niklas

Liseberg med mamma - ja, vi åker Sagoslottet! :)

Fina klänningar och roliga kvällar

Räksallad från Mellbygatans Delikatesser i parken - så sjukt gott

Ny mobil med pekskärm

Halloweenpumpa (superdålig bild)

Halloweenfirande med svarta glitterögonlock och håraccessoar från Lindex

KÖRKORT!

På jobbäventyr i Tyskland

Byggde pepparkakshus med Niklas

Jul på Liseberg med världens bästa mamma

Julkonsert med Peter Jöback

Lucia

Mysig jul

God Jul :D

Andra saker som jag pysslat med under året som varit roliga:
Knytit makraméarmband och sålt tillsammans med mamma, fikat med vänner, börjat träna på gym, fotograferat, köpt min första egna laptop, målat om i hallen, lärt mig laga köttbullar, äntligen fått klartecken av hudläkaren till Roaccutan (börjar i januari), fått mina orkidéer att blomma om, hittat min egen inredningsstil, börjat blogga (såklart!) och haft mysiga hemmakvällar med massa godis!

Jag har lärt mig massor under det gågna året och varit med om en hel del men jag är mest stolt över att jag övervunnit min sociala fobi som jag burit omkring på i flera år. Jag har inte skrivit om det i bloggen för jag har inte funnit någon anledning till det men jag vill ge mig själv en eloge för att jag blivit så modig.
För ett år sedan var det jättejobbigt för mig att fika på stan till exempel, jag kunde aldrig föreställa mig att vistas utomhus i shorts och linne eller gå osminkad till jobbet och aldrig någonsin se mig själv stå mitt i ett gym och dra i gummiband alldeles ensam. Men nu gör jag alla dessa saker. Ibland är det lite jobbigt men för det mesta går det bra och är inte det en triumf så säg! Just nu finns det nog ingenting jag inte skulle våga och därför är jag jättestolt över mig själv! Nu måste jag hitta på en ny utmaning bara... Tror jag vet precis vad jag ska hitta på! Men ni får vänta tills nästa år. Det får bli en hemlighet tills jag är helt säker.


Skålar i Moët, nyår 2008

GOTT NYTT ÅR till alla mina läsare! Vi hörs 2010!


Kommentarer
matilda:

GOTT NYTT ÅR PÅ DIG MED ! :D

2009-12-31 ♥ 18:10:43
blogg: http://baramatildaa.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer:

många härliga bilder!

Gott nytt år önskar jag dig!

2009-12-31 ♥ 18:44:50
blogg: http://pyttis.blogg.se/
Jeanette:

Gott Nytt År :)

2009-12-31 ♥ 18:45:34
blogg: http://notimetocry.blogg.se/
Cheyenne:

sv: villka hårfärger har du haft förlåt om jag undrar skulle varit tacksam om du svarade på frågagan i min blogg XP, gott nytt år i förskott på ngr tim...

2009-12-31 ♥ 21:39:46
blogg: http://rasafageln.blogg.se/
Lollo:

Gott nytt år! :D

2009-12-31 ♥ 22:05:46
blogg: http://promises.blogg.se/
amanda:

gott nyt år! :D<3

2009-12-31 ♥ 23:04:14
blogg: http://akolstrom.blogg.se/
arbesa ':

sv ; haha, oh tack ! gott nytt år på dig med ! :D.

2010-01-01 ♥ 02:31:52
blogg: http://arbesajam.blogg.se/
Jacqueline /en av de från moiettu . TÄVLING PÅGÅR:

sv: Gud vilken cool färg! =)

Hade du en skojig kväll igår då? ;D

2010-01-01 ♥ 10:00:11
blogg: http://moiettu.webblogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal