Äntligen hemma.

skrivet: 2009-03-14 ♥ 17:27:56
Nu är jag äntligen hemma. Efter att ha jobbat en stund åkte jag och Niklas hem till min mamma och åt lite lunch. Sedan övningskörde vi lite. Det gick jättebra idag! Jag var lite stressad i början men i slutet kände jag mig jättebekväm i bilen och jag kom till och med upp i hastighetsrekord (mellan 40-45) OCH gjorde TVÅ perfekta parkeringar. Sista varvet kom det en gubbe med en hund och gick och jag blev inte ens nervös när jag såg dem! Vi var tre stycken som övningskörde till en början. Det var lite roligt, jag fick ingen prestationsångest då eftersom de var lika dåliga som jag var.

Nu ska jag bjuda in er i mitt badrumsskåp. Där har jag alla mina hudvårdsprodukter.


Bi-facil (ögonmake-upremover), Tonique Confort (ansiktsvatten), Aqua Fusion (dagkräm), Bienfait Multi-Vital (nattkräm), R60/80 Léres Rides (ögonkräm), Exfoliance Clarté (peeling), Hydra Action (handkräm), Hydra Intense (fuktighetsmask).

  
Mousse Clarté (rengöringsmousse till ansiktet) + Masque Magique (rengörande mask), Eight Hour Cream, allt-i-allo), alla mina body lotions (Chanel Chance, Chanel Allure Sensuelle, Armani Diamonds, Lancôme Magnifique, Chloé och Prada Infusion D'iris.

Om man ska kunna sminka sig riktigt bra så måste man ha ett bra underlag att starta på, man kan jämföra det med en tom tavla. De viktigaste produkterna enligt mig är en bra rengöring till ansiktet, ett ansiktsvatten som återfuktar och avlägsnar smutsrester, en ögonkräm och en ansiktskräm. Jag använder enbart produkter från Lancôme förutom ögonkrämen som är från Dior. Jag har en ögonkräm som motverkar de första ålderstecknen i förebyggande syfte. Den fungerar jättebra på mig, resten av produkterna innehåller fukt och vitaminer. På kvällen är det bra att använda nattkräm men inte alltid. Huden måste få vila ibland. När det behövs brukar man känna själv.
Andra produkter som är nödvändiga att använda en gång i veckan/varannan vecka beroende på vad huden behöver är peeling, rengöringsmask och fuktighetsmask. Jag använder peeling och fuktmask från Lancôme och rengöringsmask från Dior.
Dessa produkter passar min hud perfekt men det är alltid olika från person till person. Man får helt enkelt prova sig fram till ett bra märke som man trivs med. Det enklaste är att beskriva sina problem eller önskemål för en säljare - de kan oftast hjälpa till att plocka fram det som passar bäst!
En annan produkt som alla behöver ha hemma är Elizabeth Ardens Eight Hour Cream! (Även killar!). Den är perfekt till allting; torra läppar, hälar, armbågar, torrfläckar, sårskorpor, en del eksem, putsning av skor, sår hos husdjur, torra nagelband med mera! Den kan även användas som läppglans och som lite highlighter på ögonlocken om man vill det.


Smink: Foundation: Color Ideal 010, transparent löspuder från Dior, rouge: Pink Star från Arden, ögonskuggspalett: 809 Petal Shine från Dior, mascaror L'extreme, Fatale och Hypnôse från Lancôme, ögonbrynsmascara från Dior och läppglans: Dior Addict High Shine 376.



Mina tips på hur man sminkar sig tar vi en annan gång!


Dagens jobboutfit.
Omlottkofta och kjol från Stockholm, skor från DNA. Smycken från Åsitas, Pilgrim och Thomas Sabo. Klocka från Guess.


I like


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal