Finns det tjejbusschaufförer?

skrivet: 2009-03-28 ♥ 23:00:00
I fredags när jag skulle åka buss till jobbet möttes jag av en tjej bakom ratten, hon såg yngre ut än mig (jag är 22) och skulle köra min buss. Då tänkte jag instinktivt "Ska hon övningsköra?" "Är det en praoelev?" "Kan hon köra bussen?!". 99% av alla gånger man åker buss så är det ju en 50-årig gubbe som kör så självklart blir man lite chockad när det sitter en liten tjej där framme. Men faktum är att hon körde bussen hur bra som helst och jag var inte ett dugg rädd. Det gjorde mig glad att se henne där och jag tyckte att hon var väldigt modig som körde den långa bussen. Jag har ju precis vågat mig in bakom ratten i vår Ford Explorer (det är egentligen Niklas bil men jag tycker om att kalla den vår).
Nu är det dags för gubbarna att gå i pension så mer unga busschaufförer, säger jag!


Kommentarer
sara:

sv; åh va härligt! :)

2009-03-28 ♥ 23:37:15
blogg: http://idaochsara.blogg.se/
Anonym:

Trött på att alltid hitta sist till gratis sidor, bli då medlem på http://www.freestreet.se/?r=5096 , där kan du få presentkort och gratis prylar, sidan är ny och har ännu inte många medlemmar så det är lätt att samla poäng.

Detta är inte menat som reklam utan ett litet tips.

Lycka till

2009-03-29 ♥ 00:43:05





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal