Varför blinkar man inte längre?

skrivet: 2009-05-12 ♥ 19:51:55
Varför blinkar inte bilister längre? I flera månader har det varit såhär och jag förstår inte varför man slutat. Det är väldigt irriterande när man står och väntar på att bilen ska köra förbi och helt plöstligt svänger. Är det så himla jobbigt att flytta fingret en liten bit och trycka till på blinkspaken?! I början var det kanske bara en om dagen men nu för tiden ser jag flera stycken på vägen till jobbet och på hemvägen och när jag är ute med Colin. Är det inte meningen att man ska visa hur man ska köra i trafiken så alla runt omkring kan planera sin egen färdväg? Det betyder inte att man bara kan strunta i det bara för att det är lite mindre trafik på morgonen eller för att det är en cyklist eller en fotgängare som kommer. Vi vill också veta var ni ska ta vägen!

Och när jag ändå håller på att klaga - om man tar sig besväret att åka till en återvinningsstation, är det för mycket begärt att man också kastar glasflaskorna i containern och inte utanför på asfalten? WTF!


Kommentarer
Linda:

håller med dig, irriterande!

2009-05-13 ♥ 11:10:15
blogg: http://linda120.blogg.se/
niklas:

kom ihåg det nu när du övningskör.

2009-05-13 ♥ 11:40:35
blogg: http://smuls.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal