TYSKLAND DAG 1

skrivet: 2009-11-26 ♥ 20:15:19

Äntligen hemma!
Nu tänkte jag lägga upp lite bilder och skriva lite kort om mina dagar i Tyskland. Dag 1:


Efter två flyg anlände vi på Hannovers flygplats ungefär klockan 19.00. Därefter tog det en timma att åka till Magdeburg. De andra skulle sätta sig i baren och jag ville naturligtvis följa med men jag var jättetrött och mådde lite dåligt så jag stannade på hotellrummet, tog en dusch, åt lite och kikade på dubbade tv-program. Inte ett enda engelskspråkigt program hittade jag så det fick bli någon form av dramaserie innan jag hittade Simpsons och 2 1/2 män, inte mina favoritprogram direkt men det fick duga.

Recension av hotell Ratswaage: Jättefint hotell, stort plus för de fina juldekorationerna. Personalen var trevlig. Rummet var stort och fint. Inte så lyhört. Mycket förvaring. Stora fönster. Jättegod frukost. Några minus: Ingen golvvärme i badrummet, äckligt duschdraperi (varför förföljer äckliga duschdraperin mig?!), heltäckningmatta (big no-no), usel hårfön, konstigt duschmunstycke, tv:n gick inte att stänga av via fjärrkontrollen, rummet var iskallt, udda belysning i hallen, inget gratis internet. Betyg: Svag 4/5


En liten rundtur på hotellrummet

Min vackra utsikt
- Det "blå huset" var ett varuhus som hette Karstadt, typ NK fast mycket sämre standard. Hittade massa roliga lösögonfransar från ArtDeco där. Ångrar att jag inte köpte på mig några!

God natt!


Kommentarer
abb:

så Hannover var inte sån tråkigt stad :O

2009-11-26 ♥ 20:35:20
blogg: http://abiier.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal