RECEPT

skrivet: 2009-10-25 ♥ 14:56:00

Nu ska ni få receptet till en jättegod maträtt som jag brukar laga till mig själv. För er som bryr er om fett och kalorier så innehåller den väldigt lite av båda de sakerna!


Kyckling med grönsaker och ris

4 portioner:
1. Skär två stora kycklingfiléer i småbitar (om du är lat kan du klippa, det brukar jag göra). Smeta in dem i en liten marinad på olivolja, en vitlöksklyfta, salt och peppar. Ta ungefär så mycket som verkar bra. Låt stå i kylskåpet en liten stund medan du gör punkt 2.
2. Skär tre morötter, två rödlökar och några champinjoner i delar (så stora som du själv föredrar).
3. Häll kycklingbitarna i en stekpanna med olja i botten. Låt steka tills de får färg. (Krydda efter behag. Jag brukar strö över rosmarin och lite mer salt). Gör samma sak med grönsakerna fast i en annan stekpanna. (Dessa kryddar jag bara med lite salt). Blanda sedan ner grönsakerna med kycklingen och låt dem steka tillsammans en liten stund.
4. Nu ska riset vara klart. Jag brukar koka 3 dl Basmatiris. Riset kryddar jag med salt och en krydda som heter Forest Blend för att det ska få lite smak. Det är ingen sås till denna maträtten och då är det gott med mycket smak.

Klart! Servera med en god dryck.

Detta receptet kommer från Allis (Apotekets bantningsmedel) receptbok men jag har lyxat till det lite. Champinjonerna tillhör exempelvis inte grundreceptet.


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal