090927

skrivet: 2009-09-27 ♥ 20:11:13

Jag har haft en alldeles underbar dag idag. Ni vet, en sådan där dag som känns hur lång som helst och man har inga förpliktelser alls så jag har bara myst omkring i mina tofflor och gjort exakt det jag känt för mest. Det resulterade i några timmar framför datorn, en god maträtt, en promenad med systemkameran och mys i soffan framför mina favoritserier. Kan ju inte bli ett bättre slut på veckan. Jag kunde i och för sig haft lite sällskap men det är skönt att vara ensam ibland också. Jag tycker faktiskt det.


Min goda mat
Marinerade kycklingfilébitar med stekta morötter och stekt rödlök. Serveras med ris. Riktigt mumsigt blev det!

Här tar den underbara dagen slut. Jag måste förbereda inför morgondagen och sedan krypa ner i min sköna säng och få lite skönhetssömn. Det finns faktiskt en vetenskaplig anledning till att det kallas just skönhetssömn, visste ni det? Fast det kan vi ta en annan gång... Nu ska jag plocka fram lite olika kläder, ta fram en matlåda och en smörgås som jag kan äta till frukost, packa väskan och plocka fram spikmattan så jag får lite lugn och ro innan jag somnar. Tänk att det ska vara så mycket att tänka på hela tiden. Det ska bli skönt att bli pensionär. Om man får bra pension vill säga. Annars kommer allt i stort sett bara bli värre och värre från och med nu. Så pessimistiskt det blev! Imorgon är det måndag, wohoo!

Håret blev superbra förresten! Jag kan också.


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal