SMINK FÖR UNGA TJEJER

skrivet: 2010-04-27 ♥ 19:20:23

Camilla Nyström vill tipsa unga tjejer om hur man ska sminka sig. Så här skriver hon:

"Mitt tips är att bara vara sig själv och att ha en sprudlande personlighet. Det plus lite mascara och kajal, men inte mer än så på en vardag. På fester så tycker jag att det är okej med mera smink. Men jag är bara 14 år, så ta hänsyn till mina åsikter."

Jag minns när jag började sminka mig. Ett tag var det alldeles för mycket foundation, sedan bortrakade delar av ögonbrynet och allt möjligt konstigt. Visst måste man få prova sig fram men det är bättre att testa hemma i badrummet innan man ska tvätta sig på kvällen! Då lär man sig hur man ska bära sig åt och får vanan att sminka sig.

Produkter som jag vill tipsa 14-åriga tjejer om är mascara (välj en brunsvart nyans om du är väldigt ljus), lite rouge som piggar upp ansiktet och ett glossigt läppglans. Så sminkar jag mig för övrigt på sommaren (+ lite solpuder). Det ser fräscht ut och sitter hela dagen!

Fråga gärna butikspersonalen om vilka nyanser ni ska använda. Det är lika viktigt att det blir rätt för en 15-åring som för en 55-åring.

Läs Camillas blogg här.


Kommentarer
Linnea:

Vissa tjejer började sminka sig i fyran reda, läppstift och mascara. Det såg förjävligt ut! Själv började jag med bara mascara i sjuan, och sen blev det mer med åren. Jag visste inte hur man plockade ögonbrynen (är fortfarande sämst på det) så försökte raka lite på sidorna men rakhyvlen tog mer än man trodde.. Looked like shit haha

2010-05-02 ♥ 10:54:33
blogg: http://katinaheldine.blogg.se/
linda:

jag började sminka mig lätt när jag gick i 6an, men 7an sminkade jag mig sjukt mkt och nu i gymnasiet har jag inget alls :)

fattar inte hur åldern bara sjunker och sjunker, det är inte normalt att börja sminka sig vid 9 års ålder liksom x-D!

2010-06-01 ♥ 10:29:54
blogg: http://lindshe.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal