HEMMA I MIN STAD

skrivet: 2010-08-05 ♥ 09:24:17
När man går av tåget på centralstationen i Göteborg rycks man med i storstadspulsen, klär om till anonymitet och spänner tunnelseendet i marken för att så fort som möjligt hitta den snabbaste vägen fram. Jag gillar storstäder, det är mycket på gång, tusentals butiker att spendera pengar i, fina restauranger och mysiga smågator. Men jag blir ändå alltid så glad när jag kommer hem till min lilla stad där jag kan lyssna till tystnaden, förutspå varifrån bilarna ska komma beroende på tid på dygnet, gå över till andra sidan gatan om jag vill slippa möta de där människorna och förstås att krypa ner i min alldeles egna säng.

Det var meningen att jag skulle bloggat från Göteborg men jag fick inte igång internet och sedan sprang tiden iväg. Det går ju så fort och man tror att man ska hinna med så mycket.

Idag plockar jag iordning på all shopping (mitt köksbord ser ut som ett slagfält), provar nya kläder och fixar i mitt hem. Och om jag känner min andra hälft rätt blir det nog en sväng med bilen också. Han får bestämma vart.



Obs. Shopping- och reseinlägg kommer lite senare idag.

Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal