RENA SMYCKEN

skrivet: 2010-02-21 ♥ 15:58:41
Jag besökte min smyckesbutik för ett litet tag sedan eftersom jag tyckte att mina smycken blev så smutsiga och mörka direkt efter jag rengjort dem. Dessutom hade jag lyckats rengöra ett oxiderat smyckesset från Finn Feelings (halsband, örhängen och ring) i silverputs vilket gjorde dem alldeles jättefula. Så dessa skickades iväg till leverantören för rengöring och resten av mina silversmycken skulle putsas upp i butiken. Hursomhelst fick jag reda på varför de blev så smutsiga - jag förvarade dem i badrummet. Så klumpigt.

Jag har en hel byrålåda full med smycken och accessoarer men de jag använder ofta har jag gjort iordning en plats för i vår tvättstuga som är ihopbyggd med badrummet (och vi har tagit bort dörren mellan). Så därför blev de smutsiga så fort. Så nu ligger allt huller om buller uppepå min byrå. Någon tag ska jag ta tag i det och hitta en bättre plats. Anledningen till att de förvaras i tvättstugan är att jag ska slippa störa Niklas på morgonen när jag gör iordning mig. Han sover ju till åtta.

Smyckesvård:

♥ Ha aldrig dina smycken på dig när du duschar, simmar, diskar eller sover.

♥ Förvara smyckena i små plastpåsar och helst en i varje påse så de inte stöter till varann.

♥ Rengör silver med silverputs och putsduk. Rengör oxiderade metaller (såsom smycken från Finn Feelings) med ljummet vatten med lite tvål eller tvättmedel i. Stenar kan borstas rena med en mjuk tandborste.

♥ Om du sprayar håret; sätt på dig smyckena efteråt. Sprayen bildar en ful beläggning.


Mitt set från Finn Feelings. Jag hade sådan tur att jag fick hem helt nya smycken!

Kommentarer
linda:

sv: tack tack :) fin blogg du har :)<3

2010-02-21 ♥ 16:22:12
blogg: http://lindaplings.blogg.se/
♥Claaaudia ♥:

Tack för frågan :)!

Ska vi följa vaarandra via bloglovin?

2010-02-21 ♥ 16:42:51
blogg: http://claaaudias.blogg.se/
Jennifer:

SV: Tycker jag absolut att du ska göra! : )

2010-02-21 ♥ 17:08:59
blogg: http://jenniferspetsmark.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal