DAGENS FRÅGA

skrivet: 2010-06-29 ♥ 22:13:27
Hur fördriver du tiden när du är sjuk?

Jag önskar att jag hade orken
att fixa med sådant man aldrig hinner med annars, typ pyssla med mina kort/armband, redigera bilder, borsta mina hundar och så vidare. Men jag är så svag och orkeslös att jag knappt orkar röra mig. Idag har jag varit på en promenad runt huset. Jag fick gå riktigt sakta och orkade nästan inte upp för trappan när jag kom in. I torsdags och fredags orkade jag inte ens hålla i en bok eller bläddra i en tidning. Jag har i princip alltså legat ner i fyra dagar. Så gissa om jag är uttråkad just nu. Och ja, det är synd om mig.

Igår började jag titta på en 24-box; säsong sex. Jag såg åtta avsnitt. Idag har jag sett sju. Jag har även sett tre filmer under min sjukperiod (första Harry Potter som jag sov igenom, Long Weekend och Bröllopsfotografen som inte alls tilltalade mig). Och om jag inte har legat i soffan eller sängen och sett på tv/film har jag suttit i soffan eller sängen och löst korsord eller druckit vatten.

Det jag önskar allra mest just nu är att få gå en långpromenad. Jag vill röra på mig; springa och hoppa. Nummer två på min lista är att äta en stor hemmagjord hamburgare. Men än så länge går jag på en fil/proviva-diet så det lär väl ta ett tag innan jag kan mumsa på det.


En riktigt bra säsong som jag nästan hade glömt bort - vilket gör tittandet lite roligare :)

Kommentarer
julia:

tack kära du ! :D

2010-06-29 ♥ 22:17:27
blogg: http://jusv.blogg.se/
Linda:

Världens största krya på dig kram

2010-06-29 ♥ 23:11:54
blogg: http://kameralins.blogg.se/
Pernilla:

Stort Krya på dig kommer här via blogg!

Ja, dvdboxar eller filmer brukar det bli här också om man är sjuk, eller Wiispel eller Xboxspelande...

Kramis Pernilla

2010-06-30 ♥ 10:05:12
blogg: http://smulanpernilla.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal