DAGENS FRÅGA: OM MIG

skrivet: 2010-03-06 ♥ 15:50:44
Kan du inte berätta lite om dig själv för oss nya läsare?


Under kategorin Frågor och Svar kan ni få reda på ganska mycket om mig men jag kan väl skriva en liten sammanfattning för er som vill ändå.

Allmänt
Mitt namn är Sara (men jag kallas för Smul eller Smulan av mina närmaste). Jag är 23 år och bor i en lägenhet i Lidköping tillsammans med min pojkvän och våra två hundar Colin och Attila. Jag och Niklas har snart varit tillsammans i tre år och vi trivs jättebra tillsammans. Jag har ingen jättestor familj men klarar mig bra ändå. Närmast står jag min mamma och mormor.

Sysselsättning
Jag arbetar för tillfället på kontor på ett ledande företag inom vindkraft. Där har jag hand om logistik och certifiering av våra produkter. Jag trivs jättebra. Vem vill inte ha eget kontor och tjänstemannalön liksom?! ;) Jag är nu inne på snart tre år där och ser fram emot att utvecklas inom företaget även om det inte är något jag kommer att syssla med under resten av mitt liv.

Innan jag började på mitt nuvarande jobb arbetade jag i Lidköpings bästa parfymeri. Det är verkligen det roligaste man kan göra! Tänk er att gå omkring bland parfymflaskor hela dagarna och hjälpa människor hitta rätt läppstift och foundation. Så himla roligt!

På gymnasiet läste jag media och tog studenten med ett litet stipendie. :)

Intressen
Jag är lite av en mångsysslare och periodare. Ibland tillverkar jag armband flera veckor i streck men så helt plötsligt försvinner inspirationen och jag ligger i soffan och ser på min favoritserie om kvällarna istället. Men hursomhelst älskar jag att pyssla; tillverka kort, knyta makraméarmband, fotografera, se på film, sminka, göra manikyr, språk, läsa böcker, skriva, fika, inredning, mina hundar, mode och shopping, träna, laga mat, baka etc. Listan kan göras lång! Men som sagt, inte allt på en gång utan i perioder. Just nu är jag väldigt sugen på att börja baka igen och när all snön försvunnit vill jag ut och fotografera!

Framtid/Mål
Jag har ingen aning om vad jag vill arbeta med när jag blir stor. Jag har såklart massa idéer men tänker inte satsa förrän jag är säker. Vad det än blir så vet jag att jag kommer att lyckas! Så inom den närmaste framtiden kommer jag att fortsätta jobba på mitt nuvarande jobb, blogga  och försöka spara ihop massa pengar. Vill gärna ut och resa lite också. Det finns så många fina platser runt om i världen. Paris, Barcelona, Prag och Moskva står högst upp på min lista (förutom solsemestrar)!





Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal