DAGENS FRÅGA - SMINK

skrivet: 2010-03-16 ♥ 19:17:06
Vad använder du för makeup-produkter dagligen?

Om jag ska göra en casual makeup så använder jag helst så lite produkter som möjligt. Det viktigaste är att basen är perfekt. Sedan kan man lägga till så mycket/lite man själv vill ha.

1. Jag grundar alltid med en bra fuktighetskräm och en ögonkräm. Dessa ska helst gå in ordentligt i huden innan man börjar med sminket.

2. Om det behövs så täcker jag eventuella blemmor med ett täckstift. Jag använder alltig Max Factors Erace i färgen Ivory. Antingen applicerar man det med fingertopparna men tycker man att resultatet blir för markant kan man använda sig av en makeupsvamp och dutta ut eventuella linjer. Glöm då inte att byta svamp ofta eftersom de lagrar bakterier väldigt snabbt!

3. Nu pudrar jag hela ansiktet med ett transparent löspuder. Det ska "duttas" in i huden snarare än att svepas över. Ett löspuder är mycket lättare än ett fast puder och ger ett mycket finare resultat. Löspudret fixerar all makeup. För optimalt resultat ska du köpa en riktigt bra borste med äkta hår. Jag använder alltid Diors borstar. De är superbra. Favoritprodukt: Dior Loose Powder

4. Efter jag har pudrat applicerar jag en hudfärgad ögonskugga på hela ögonlocket upp till ögonbrynet. Det gör att ögonen ser lite piggare ut men ger samtidigt en naturlig look. Se till att skuggan är fri från pärlemor och så lik din egen hudfärg som det bara går. Annars syns det att du har en ögonskugga på dig och då ger det helt fel effekt. Jag använder Max Factors Pale Pebble.

5. Nu fyller jag i ögonbrynen. Jag använder mig av en penna från H&M för tillfället men gillar även Diors eyebrow gel som håller brynen på plats hela dagen. Se alltid till att ha en fin form på dina ögonbryn. Ett fint format bryn höjer hela ansiktet!

6. Dags att börja ögonfransarna och måla på mascara. Jag sicksackar alltid min mascara inifrån och ut för att få mascara runt alla fransar. Favoritprodukt: Hypnôse från Lancôme.

7. Allra sist lägger jag på mitt rouge just för att jag annars lägger handen emot när jag målar min mascara. Favoritprodukt: Elizabeth Ardens Pink Star. Har använt den i flera år!



När det kommer till basmakeupen är det ganska viktigt att man lägger pengar på rätt grejer. Jag köper gärna billigare ögonskuggor och concealers och lägger pengar på puder och mascara. Men det beror ju på vad som är viktigt för var och en!

Kommentarer
FAFOFO:

Sv. på kommentar:



"Ja, det är synd. Du har tur som har en så snygg blogg! Seriöst.. funderar du på att göra en design till lilla mig?"

2010-03-16 ♥ 19:25:12
blogg: http://fafofo.blogg.se/
liinnéa boström:

Ja, jag älskar dom allihop!:) Är allt bra förresten?

KRAM♥

2010-03-16 ♥ 19:26:52
blogg: http://liinneabostrom.blogg.se/
Ankiepankies:

Hoppas du får en mysig tisdagskväll! :)

2010-03-16 ♥ 19:28:06
blogg: http://ankiepankies.blogg.se/
Viktoria:

Snygg blogg asså!

Har du fixat designen själv?

2010-03-16 ♥ 19:29:46
blogg: http://virryirry.blogg.se/
ida:

borste med äkta hår är det bästa :)

2010-03-20 ♥ 12:41:13
blogg: http://idavakili.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal