MORGONPROMENAD

skrivet: 2010-09-03 ♥ 18:14:36

Jag tog en morgonpromenad imorses för att skingra tankarna efter ett av årets mest hektiska dygn. Efter att ha utfört en hel veckas jobb på åtta snabba timmar satte jag mig i frisörstolen och försökte slappna av. Med en utsuddad utväxt och fräscha toppar cyklade jag hem i racerfart för att gå ut med Colin, byta om och starta datorn. 18.30 debuterade jag som distansstudent över ett webseminarie och briljerade med mina förinlärda kunskaper. Klockan 20.10 loggade jag ut och kände mig besegrad av trötthet men ändå lyckades jag ta en varm dusch, äta lite varm mat, läsa ut en bok och börja på en ny.

 

Under natten drömde jag en jättehemsk mardröm och när jag googlade betydelsen av de förekommande tingen blev jag stum. Hur kunde det stämma så exakt med dagen som passerat? Det fick mig att inse en hel del; jag ska sluta överprestera, försöka sänka kraven jag har på mig själv och framförallt tro på mig själv. Och om jag gör det kanske jag slipper känna den där absoluta tystnaden, upplösas i ett hav av vitt och inse att jag är död.

 


Kommentarer
Joseé:

Allt bra med dig nuförtiden? :)

2010-09-03 ♥ 18:53:32
blogg: http://josee.webblogg.se/
Ellie:

gillar bilden!

2010-09-03 ♥ 22:15:49
blogg: http://makemefly.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal