FREDAGSLISTA

skrivet: 2011-04-08 ♥ 12:00:00

Jag hittade en rolig lista hos fröken Ankarstav igår. Trevlig läsning:


Bästa promenad: I spåret. Fast helst utan massa folk som stör. (Kan man abonnera spåret?)

Favoritgata: Öööh?

Favoritdrink: Kanske Appletini bara för att det låter så gulligt? Fast helst champagne.

Äter lyxmiddag på: vardagsrumsbordet med min babe.

Bästa mikromaten: Tacos! Mums.

Favoritförort: Jag har ingen relation till någon förort så jag får svara med ett streck; -

Fikar gärna på: Limtorget eller Henrys café.

Bästa lunchställe: Mellbygatans delikatesser. No competition!

Bästa brunchen: Grillad smörgås.

Bästa kaffet: Mormors kalaskaffe.

Bästa konsertlokalen: Den som Oskar Linnros spelar i.

Bästa baren: Jag gillar nog inte barer.

Här bjuder jag mamma på middag: Hemma hos mig. Mysigast så.

Senaste Stockholmsupptäckt: Oskar Linnros?

Senast sedda teater-/dansföreställning: Jag går inte på teater, får kalla kårar.

Senast sedda utställning: Fy, vad kulturellt hämmad jag är men: ingen?

En bra gåbortspresent: Chokladpraliner (förhoppningsvis får man smaka!)

Favoritlyxartikel: Parfym.

Läser just nu: Anna Karenina av Tolstoj.

Läser helst: Ju tråkigare boken ser ut desto bättre. Typ. (Mycket ryskt och turkiskt, gärna verklighetsbaserat)

Favoritråvara: Rödlök.

Favoritfärg: Svart och korall.

Favoritmärke: Gillar allt som är snyggt.

Favoritskor: Ju högre desto bättre! Och wedges! Love them!

Klädkonto per månad: Ska man ha koll på sådant? (Vill inte veta)

Dricksprocent: Beror på vad jag har i kontanter. (Kanske en tjuga?)

Modeförebild: Beror på säsong och humör. Min stil är lite romantiskt bohemchic möter Ryssland typ (fast inte tacky).

Motionerar: Nästan varje dag. Gymmar minst tre gånger i veckan.

Mest överskattade affär: Cubus? Det ser jättefint ut på reklamen men så går man in i butiken och det ser ut som värsta Ö&B!

Det dyraste jag har köpt: Min hund!

Favoritprodukt på Systemet: Moët&Chandon eller något gott rosévin.

Favoritprodukt på Apoteket: Decubal body lotion. (Har till händerna)

Bästa fyllekäket: Jag är inte den typen som fyllekäkar.

Lyssnar på: allt som gör mig glad.

Bästa förfestmusiken: Only girl in the world (Rihanna)

Senast gnolade: Born this way (Lady Gaga)

Senast köpta skivan/-låten: Oskar Linnros - Vilja bli. (Ja, för nästan ett år sedan.)

Mitt sämsta köp någonsin: Byxor som är för stora. Gör det rätt ofta. Tror kanske att jag är tjockare än vad jag är.

Dansar helst till: partymusik.

Senaste impulsköp: Lev Tolstojs Anna Karenina.

Senaste fyndet: Jag fyndar väldigt sällan eftersom jag aldrig tittar på prislappen men kanske mina joggingskor som kostade 699 istället fö typ 1000?

Senaste secondhandfyndet: Usch.

Fulaste klädfärg: Zebra.

I dvd-spelaren/datorn: The Big Bang Theory.

Användbar pryl: iPhone 4, never leave me.

Mode jag aldrig vill se igen: Byxdressen. Snälla ta bort den.

Värsta huvudbonaden: Bad Hairday-mössan.

Bästa huvudbonaden: Kosackmössan.

Favoritaccessoar: Ett par vackra örhängen eller min ring som alltid hänger med.

Bil/Transportmedel: Jag blir gärna skjutsad i bil med skinnsäten.

Återvinner: Papper och drickaburkar?

Hejar på/håller på: Real Madrid, baby!

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Läser och lyssnar på MP3:n. Kanske sms:ar och twittrar också.


Kommentarer
styledotcom:

Thank you nu har jag nått att göra =]

2011-04-08 ♥ 13:13:47
blogg: http://styledotcom.blogg.se/
Linda:

Käckt. Big-town-list, helt klart ;) Den apar jag efter en regnig dag.

2011-04-08 ♥ 14:01:56
blogg: http://kameralins.blogg.se/
Emma:

Rolig lista, men varför ger teater dig kalla kårar ?



Hoppas rundan på stan gick väl :)!

Kram

2011-04-08 ♥ 14:06:59
blogg: http://princessemma.blogg.se/
ida:

händer ikväll då? :D

2011-04-08 ♥ 14:31:26
blogg: http://idaajohanssons.blogg.se/
♫♪ Sandra T:

kul lista (:

2011-04-08 ♥ 15:52:18
blogg: http://sandramusic.blogg.se/
Fröken Ankarstav:

"Senaste Stockholmsupptäckt: Oskar Linnros?" Haha klockren :)

2011-04-08 ♥ 18:30:30
blogg: http://ankarstav.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal