ADVENTSFIKA

skrivet: 2011-12-04 ♥ 13:01:33
Mormor kom förbi en sväng. Vi tog en liten adventsfika, pratade böcker (hon läser typ 40 st om dagen) och lekte lite med Colin. Jag mår fortfarande lite konstigt i kroppen men smärtan i halsen har halverats (wiiee!). Det kan dock bero på alvedonen jag tog men förhoppningsvis var det bara något konstigt som tog över kroppen några timmar. Vi kan ju hålla tummarna i alla fall!


Nu ska jag fortsätta plugga. Denna veckan ska vi lära oss allt om det ryska samhällets sociala problem och faktum är att jag får lite ont i magen när jag läser. Jag visste inte att korruption och mutor var så utbrett som det faktiskt är. En genomsnittsryss betalar 450 rubel i månaden på mutor. Och torpeder är ungefär så där vanliga som de verkar på film. Ett mord kostar mellan 10.000-30.000 dollar. SJUKT! Man arbetar givetvis för att försöka utplåna alla dessa negativa förekommelser men något som är rotat så pass djupt kan knappast försvinna. Speciellt inte när det används mest av högt uppsatta personer. Läskigt.

Kommentarer
Amanda Jonsson:

Svar: tack så jättemycket! du gör mig sååå glad! :')

2011-12-04 ♥ 14:10:10
blogg: http://ajonssons.blogg.se/
Caroline:

Hej! Smarrigt! Ha en bra söndagskväll! =)

2011-12-04 ♥ 15:20:42
blogg: http://mysticcc.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal