BABY, YOU WERE BORN THIS WAY

skrivet: 2011-12-27 ♥ 08:52:34
Jag tänkte på en sak när jag läste en kommentar till mitt förra inlägg. Ja, Victoria's Secret Fashion Show är sjukt snygg. Modellerna har dödligt vackra kroppar och ansikten MEN hallå! Ni som tittar och jämför er med detta ideal - ni vet väl hur mycket jobb som läggs ner för att få tjejerna så där perfekta, guldskimrande och glänsande? Kropparna sminkas för att framhäva och dölja, håret glanssprejas och strategiskt placerad makeup förhöjer deras ansikten till dockkopior. Dessutom har dessa tjejer ett medfött genetiskt anlag för smala kroppar. Men samtidigt jobbar de stenhårt för att hålla figuren i schack eftersom det är deras varumärke. Glöm inte det! De får betalt för att vara snygga. Alla skulle kunna nå upp till denna perfektion om man bara lade ner rätt mängd tid!

Så ni som sitter där hemma och tänker att ni inte är värda något förrän ni väger 50 kg och har en självglittrande hy - tänk om omedelbart! Alla är lika mycket värda. Alla är lika vackra på sitt sätt. Alla är unika. En del kan inte gå upp i vikt, en del kan inte gå ned i vikt, en del är jättelånga och andra är korta men det spelar ingen roll. Ät gott och må bra istället. Känner du dig lite nere? Måla naglarna i en snygg färg och borsta lite solpuder över näsan. Spreja glittersprej i håret eller titta på tv i en partyklänning! Man behöver inte bli en Victoria's Secret-ängel för att vara värd något! Huvudsaken är att du är nöjd med dig själv. Och det blir man aldrig om man jämför sig med andra. Och speciellt inte modeller inom modeindustrin. ALLT retuscheras och ingen är perfekt! Glöm inte det.


Kommentarer
FOTO:

sv. varsegoo :] hoppas du haft en fin jul

2011-12-27 ♥ 14:28:31
blogg: http://ninnzanlee.blogg.se/
Linda o Lea:

Jag missade Victoria's Secret Fashion Show :( slog precis på när de var slut. Tur att de finns repriser :D Jag gillar dina tankar och ord. Vackra tjejer men som har de anlag och sliter för att behålla det(visst finns de dom som inte gör de på rätt sätt men...) Plus att de är välsminkade för att dölja bristerna och så. "BABY, YOU WERE BORN THIS WAY" Så försöker jag uppfostra Lea men de är inte alltid lätt i dagens samhälle.



BTW snyggt bord, du för bjuda på fler bilder från ditt hem. Du inspirerar mig :D



God fortsättning.

2011-12-27 ♥ 16:48:19
blogg: http://[email protected]





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal