NAMNSDAGSKALAS

skrivet: 2011-07-20 ♥ 21:26:21
Ikväll har jag haft namnsdagskalas i mitt fina kök. Jag hade namnsdag igår och mormor idag så jag tänkte att vi kunde slå två flugor i en smäll och fira ihop (mami var såklart också med) så nu har vi ätit paj, öppnat paket och myst lite i soffan. De cyklade hem för en liten stund sedan och nu sitter jag i soffan och tittar på Leila och väntar på kantarellsmörgåsen som min mästerkock håller på att förbereda.





Jag gjorde en fantastiskt god paj till kalaset. Exakt likadan som sist fast med rabarber, hallon och jordgubbar och en aning mer smuldeg. Himmelskt! Receptet till smuldegen är tyvärr hemligt men det är säkert (nästan) lika gott med vanlig sådan.






Kommentarer
Mami:

Hemskt mycket tack för en hemskt god paj. Kalas kalas. Den har du inte gjort för sista gången. Kramen :)

2011-07-20 ♥ 21:52:57
blogg: http://smuls.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal