TRE FILMER

skrivet: 2011-06-16 ♥ 11:30:00
Tänkte tipsa (eller inte tipsa) om tre filmer jag såg förra veckan. Någon var bra, någon var kalkon. Varsågoda:



Unknown med Liam Neeson får en stark trea.
Tempot var något långsamt även fast det var en hel del action men annars var den riktigt spännande. Filmen handlar om Liam Neesons karaktär Martin som ska checka in på ett hotell med sin fru men råkar ut för en olycka och vaknar upp på sjukhus några dagar senare. När han återvänder till hotellet är det ingen som minns vem han är, inte ens hans fru och vid hennes sida står en annan man som utger sig för att vara just Martin.



Red Riding Hood med Amanda Seyfried var så där lagom mystisk och mysig på samma gång. Lite som Sleepy Hollow och The Village fast med snyggare killar (Johnny Depp är faktiskt inte så het som Ichabod Crane även om vi kanske tyckte det 1999). Helt okej film, snyggt filmad och spännande. Vad den handlar om behöver jag nog inte nämna?



Priest med albinon Paul Bettany från Da Vincikoden får en etta.
Kalkonvarning här! Alltså, jag trodde att filmen skulle vara jättebra, spännande och cool men den var alldeles för framtidskonstig med präster som bodde i ett ultramodernt Sagan om ringen-slott och åkte motorcyklar medan det var westernstämning på landsbygden. Och Paul Bettany är så sjukt lik Tobias som dansar i Let's Dance vilket förstörde en aning för min del.

Tanken är ju god men jag blev jättebesviken på filmen. Den var lite i samma framtidsstil som The Book of Eli fast med äckliga vampyrer och väldigt mycket blått ljus och kaststjärnor.

Kommentarer
mimmi:

Vad kul att du uppskattade det :)! Råder dig att testa det!



kram

2011-06-16 ♥ 12:51:03
blogg: http://mimmisofies.blogg.se/
Jen:

Åh den rödluvan vill jag se!!

2011-06-16 ♥ 13:07:26
blogg: http://allaboutjen.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal