VIKTHETSEN

skrivet: 2011-06-29 ♥ 15:34:09
Alltså, jag känner att jag måste skriva av mig lite för jag har blivit så satans upprörd det senaste. ALLA tidningar har fått för sig att uppmärksamma Kissies kropp och viktideal de senaste veckorna och JA, människan ser SJUK ut. MEN det är hennes eget val och om hon vill visa bilder på sig själv på sin egna blogg tycker jag att hon ska kunna göra det utan att bli hatad av varenda svensk tidning. För vad är det för sjuk jävla dubbelmoral som kommer från dem egentligen?! Först en artikel om Kissie och när man bläddrar vidare kommer artikel efter artikel om hur man bli smal till midsommar, hur man ska äta för att komma i bikinin och så vidare. SKÖT ER SJÄLVA ISTÄLLET!

Vikthetsen kommer aldrig att försvinna om inte ALLA slutar uppmärksamma den. Det är inte bloggarna som är det främsta hotet mot svältsjukdomarna, det är alla tidningsrubiker och omslagsbilder, det är filmer, musikvideos och modereklam som man exponeras för varje dag utan att ens kunna välja att titta bort. Den liksom bara är där på reklampelarna, mellan tv-programmen, i kvällstidningarna - ja, precis överallt. Så innan ni lämnar ut en ung tjej som gjort dåliga val kanske ni ska tänka en extra gång innan ni publicerar nästa artikel om vad man ska äta för att kunna se ut som Angelina Jolie och Megan Fox. Eller?

Utdrag ur tidningen CHIC, nummer 13/2011:




Kommentarer
M E R E I:

- Ah du har så jävla rätt! Kunde inte ha skrivit det bättre själv! Kram!

2011-06-29 ♥ 16:22:43
blogg: http://dajeroma.blogg.se/
Linnea:

Jag håller med dig helt och hållet Sara! Jag tänkte precis samma när jag läste härom dagen!! Man blir ju förbannad! Kram på dej!=)

2011-06-29 ♥ 22:26:40





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal