VAD SYSSLAR JAG MED IDAG?

skrivet: 2011-05-04 ♥ 10:35:33
Efter att ha hostat snart tre dagar i sträck känner jag mig en aning utmattad. Halsen svider, näsan rinner och huvudet känns som ett bowlingklot. Det var liksom inte så här jag skulle spendera veckan. Men tack vare att jag nästan kvävdes av hosta i sömnen vaknade jag tidigt och kunde sätta mig med ryskan. Det går långsammare än vanligt men som tur är har vi inte så mycket material att gå igenom denna veckan. Just nu läser vi en text om den berömde och älskade Bulat Okudzjava som är poet, sångare och författare. Typ som Sveriges Cornelis Vreeswijk tänker jag fast med Astrid Lindgrens kultstatus. Och just nu sitter jag och försöker lära mig tre av hans visor utantill. Tänkte att det kunde vara en bra merit eller ett eventuellt samtalsämne med någon ryss någon gång i framtiden...







Den sista är min favorit!

Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal