FEELING BETTER ALREADY

skrivet: 2011-10-21 ♥ 13:58:00
Det är så mycket jag skulle vilja berätta. Men någonstans måste man dra en gräns och för min del går det vid anledningar. Jag kan utan probem tala om att jag mått dåligt det senaste. Exakt varför vill jag hålla för mig själv men som summering har jag brottats med prestationsångest, stress och osannolika krav vilket har förstört livsgnistan totalt. Jag trodde att det skulle gå över eller bli bättre men onsdagens tenta bröt ner mig totalt och jag bestämde mig för att göra något åt saken. Så idag har jag varit på vårdcentralen och pratat, tagit prover och lagt upp en plan för att komma ur detta - och det känns så jäkla bra! Från och med nu ska jag fokusera på mig själv igen, inte gräva ner mig för mycket i böckerna utan försöka hålla en jämn uppdelning av studier och fritid. Jag ska börja träna igen, träffa vännerna oftare, gå promenader när jag känner för det och strukturera upp mitt arbete så att jag har fasta tider då jag kan fokusera på plugg och även lämna det bakom mig när jag "tar ledigt".

Anledningen till att jag berättar detta är absolut inte att jag vill att ni ska tycka synd om mig eller att jag vill ha uppmärksamhet - jag vill mest tala om för andra där ute att det är okej att må dåligt och att man kan ta sig ur det! Ibland kan det vara skönt att läsa sådant när man är nere - det var nämligen det jag gjorde i onsdags kväll, hos en storbloggerska, och det fick mig att tänka till lite. Det är inte meningen att man ska behöva gå omkring med en klump i magen när hjälp finns att få. Och faktum är att jag redan mår tusen gånger bättre. Idag, just nu, känns det som om jag klarar av precis vad som helst. Och det är den tjejen jag vill vara. ♥


Kommentarer
Becca:

Jag kan säga att jag ofta mår dåligt, och jag är öppen med det. Tycker att det också är viktigt, man kan inte vara på topp hela tiden.. Hoppas du känner dig bättre snart! <3

2011-10-22 ♥ 01:17:45
blogg: http://isladebecca.blogg.se/
Cyt:

Ta hand om dig :)

2011-10-22 ♥ 08:20:44
blogg: http://Lennhammer.wordpress.com
JOHANNA:

Det är inte helt enkelt att få ihop det, i synnerhet inte när man pluggar känner jag. Jag har turen att vara morgonpigg och kan gå upp när killen gör sig klar för jobb runt halv sju och sen försöker jag plugga från ca halv åtta och ett par timmar framåt och beroende på om jag har föreläsning eller ej så försöker jag ha fokus på skolan till ca 4 på e.m Men sen kan jag inte mer. Sen måste jag umgås med killen, vänner, träna. ha en "normal" kväll. Och gärna få in ett träningspass någon morgon och lägga böckerna åt sidan. men visst är det SVÅRT! Och man vill ju prestera bra. men ta hand om dig och lycka till med att komma i fas, det går om man vill! Kram

2011-10-22 ♥ 18:39:13
blogg: http://johannabohlin.blogg.se/
Frida:

Mår också dåligt en hel del,det har vart för mycket som vart snett helt enkelt med graviditet och förlossning.
Hoppas du känner dig bättre snart.

Svar: Usch då. Hoppas du mår bättre nu! :)
Sara

2012-11-06 ♥ 21:17:02





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal