3 x pocket

skrivet: 2012-02-02 ♥ 16:00:00
För att fira min anställning beställde jag tre nya böcker i går. Jag har massor av böcker som jag inte läst än men de är alldeles för tunga att bära omkring på hela dagen så jag letade upp tre stycken i pocketform.

Stalins barn är skriven av Owen Matthews och har fått väldigt fina recensioner bland annat av historikern Anthony Beevor som själv skrivit säkert ett tjugotal tunga titlar.

En dag i Ivan Denisovitjs liv är skriven av ryske författaren Alexander Solzjenitsyn som dessutom ingår i den ryska litterära kanon. Det var den första boken om de ryska arbetslägren som publicerades utanför landet och fick oerhörd uppmärksamhet. Den är självbiografisk och handlar om en helt vanlig dag i Ivan Denisovitjs liv som fånge i ett aretsläger. Jag läste om författaren och hans böcker i en kurs i höstas så det ska bli extra intressant att läsa denna.

Den tredje boken är Anna Politkovskajas politiska loggbok från 2003-2005 där hon skildrar allt från Beslan till Tjetjenien till Putins inblandning i olika terrorattentat. Spännande! 


Kommentarer
☆ m a l i n .:

Tack :)



Ah jag har läst den där "En dag i Ivan Deniso...... liv" :) faktiskt bra!

Och din frukostbricka var verkligen fin!

2012-02-02 ♥ 21:02:05
blogg: http://carlssonmalin.blogg.se/
lissa:

söt vovve du har!=) man blir alltid lika glad när man kommer hem och det springer någon mot en=)

2012-02-08 ♥ 23:23:19
blogg: http://chaison.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal