61 FRÅGOR

skrivet: 2012-01-09 ♥ 14:30:00

Här kommer en liten lista som jag hittade hos Evelina Knipström. Enjoy och låna gärna!


1. Hur gammal är du om fem år?

Om fem år är jag 29 år, going on 30. Shit pommes frites. Åldersnoja extraordinaire.

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Min hund Colin. Vi har lekt, myst och ja ni fattar. ;)

3. Hur lång är du?

Enligt min senaste passmätning var jag 167,5 cm lång.

4. Vilken är den senaste filmen du sett?

Räknas en halv film? För vi såg halva super 8 igår och ska se andra halvan idag.

5. Vem ringde du senast?

Mami.

6. Vem ringde dig senast?

Min pojkvän ringde precis från jobbet för att kolla läget. Det har han gjort varje dag sedan vi träffades. Lite gulligt. :)

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?

Jag sms:ade Niklas “Bär mig.” från sängen igår morse eftersom jag var så trött att jag inte orkade gå upp och fick “Kryp som en bebis.” som svar.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Jag har lite av en telefonfobi. Gillar inte när jag inte kan se kroppsspråket på den jag talar med men ringer såklart helst till de närmaste.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?

De har aldrig varit gifta.

10. När såg du senast din mamma?

I fredags då hon bjöd på pizza. Mums!

11. Vilken ögonfärg har du?

Brun.

12. När vaknade du i dag?

Först 6.00, sedan 7.00, sedan 7.30. Skäms lite.

13. Vilken är din favoritjulsång?

White Christmas.

14. Vilken är din favoritplats?

Hemma! Älskar att vara hemma. Så mysigt. :)

15. Vilken plats föredrar du minst?

Smutsiga platser typ fik med kladdiga bord och billiga restaurangkedjor där skorna fastnar i golvet. Och självklart allmänna toaletter. Speciellt de med öppning under dörren så man kan se folks fötter. Finns det något äckligare?

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?

Sådana här frågor är sjukt svåra för jag lever inte riktigt efter en sådan plan men förhoppningsvis är jag gift och har hittat meningen med livet. Typ.

17. Vad skrämde dig om natten som barn?

Att det skulle börja brinna. Usch!

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?

Vi tittade på ett roligt videoklipp på Aftonbladet igår där en kille i Pakistan inte vet hur han ska ta sig ut genom en dörr som ska öppnas automatiskt. Så han tar sats och springer genom glasrutan som går i tusen bitar. Haha.

19. Hur stor är din säng?

Det är en dubbelsäng. Ska man ha kolla på måtten alltså?

20. Har du stationär eller bärbar dator?

Två laptops. En PC och en iMac Pro.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?

Jag sover alltid i en t-shirt (får ej vara för tjock eller för tight over halsen) och trosor. Kan inte slappna av om jag inte har kläder på mig.

22. Hur många kuddar har du i sängen?

Jag har två kuddar fast jag sover bara på en. Den andra står upp mot sänggaveln. Fråga inte varför!

23. Hur många landskap har du bott i?

Ett!

24. Vilka städer har du bott i?

En. Jag ogillar förändring. Så är det.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Hatar att vara barfota! Det är bland det värsta jag vet och dessutom blir mina fötter blå nästan direkt eftersom de blir kalla. Så jag har alltid strumpor på mig och gärna ulliga tofflor också. Med undantag för sommardagar på stranden, naturligtvis.

26. Är du social?

Nja, alltså egentligen inte. Jag nöjer mig med lite umgänge då och då. Det är liksom inget galet behov på det sättet. Dock älskar jag mina vänner men kan lika gärna sms:a lite fram och tillbaks som att ses över en kopp kaffe.

27. Vilken är din favoritglass?

Sia har ju sjukt god glass. Speciellt chokladglassen med chokladbitar i. Annars har jag börjat snöa in på hemmagjord eftersom jag fick en glassmaskin i julklapp. Där behöver man inte oroa sig för konstiga tillsatser!

28. Vilken är din favoritefterrätt?

Alltså, egentligen allt, haha. En klassisk glass/banan/maräng/chokladsås-röra är ju aldrig fel. Men det är heller inte kladdkaka med vaniljglass eller en varm paj med massa vaniljsås. Som ni förstår är jag inte så kräsen när det kommer till desserter men om det är något jag rynkar på näsan till är det varm/torkad frukt i kakor. Det är inte min grej.

29. Tycker du om kinamat?

Ja, absolut men det får inte vara för starkt. Är rätt känslig för starka kryddor tydligen.

30. Tycker du om kaffe?

Gevalia, NK:s hasselnöt, chokladkaffe, nougatkaffe, Mormors kalaskaffe, julkaffe – you name it, I’ll drink it.

31. Vad dricker du till frukost?

Jag dricker alltid vatten och oftast en kopp kaffe också.

32. Sover du på någon särskild sida?

Ja, om man står framför sängen med fotändan mot sig så sover jag alltid på vänster sida längst bort från dörren. Känner mig säkrast där.

33. Kan du spela poker?

Kan och kan, jag kan spela rent regelmässigt men är inte direkt bra. Eller rättare sagt, jag kan ingen taktik.

34. Tycker du om att mysa/kela?

Ja, jag älskar mys!

35. Är du en beroendemänniska?

Ja, det kan man väl säga. Eller egentligen är jag kanske mer en förändra-ingenting-människa. Jag skulle alltså kunna avstå från ett beroende utan att få abstinens. Det värsta skulle vara att det inte blev av i rent vanesyfte.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?

Nej, min dag är enbart MIN!

37. Vill du ha barn?

Jag drömmer inte om det som vissa andra och det skulle inte vara en katastrof om jag inte fick något. Däremot skulle jag såklart bli glad om jag plötsligt hade en liten människa i magen.

38. Kan du några andra språk än svenska?

Engelska, ryska, kan förstå tyska nästan flytande, lite franska och lite spanska.

39. Har du någonsin åkt ambulans?

Nej, vad som än händer mig så klarar jag mig alltid lindrigt undan vare sig jag ramlar ner för en stentrappa, vrickar foten eller blir påkörd av bil.

40. Föredrar du havet eller en bassäng?

Det beror väl på. Vill inte direkt dela bassängen i så fall för det tycker jag är äckligt. Men är heller inte förtjust i saltvatten. Och det får inte vara för kallt. Men havet är ju storslaget och så himla vackert så jag väljer det.

41. Vad spenderar du helst pengar på?

Feel good-saker. Vad som än händer ska man alltid se till att skämma bort sig själv även om man kanske bara köper en ansiktsmask på ICA.

42. Äger du dyrbara smycken?

Har både och! Brukar blanda lite beroende på humör.

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?

Vampire Diaries, Gossip Girl och dokumentärer om djur eller historia.

44. Kan du rulla med tungan?

Whut?

45. Vem är den roligaste människan du känner?

Med risk för egotripp men det är nog faktiskt jag själv. Haha. Det kan bero på att jag har lite speciell humor.

46. Sover du med gosedjur?

Om jag sover borta eller på hotell ensam har jag gärna ett sött djur med mig i väskan, haha. Gillar inte att vara helt ensam.

47. Vad har du för ringsignal?

En vanlig som fanns på iPhone. Gillar inte när det börjar skräna musik ur telefonen, det stressar mig.

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Ja, det finns väl en del sparat på mormors vind tror jag. Godbitarna om man sager så. Annars gav mamma bort mycket när jag var liten.

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

Rött? Hmm. Proppen till diskhon som ligger på diskbänken.

50. Flirtar du mycket?

Har hört från andra att jag gör det men det är inte medvetet utan mer mitt sätt att vara.

51.Kan du byta olja på bilen?

Byta? Jag trodde bara att man fyllde på? Och nej, jag vet inte var men jag kan grejen med oljestickan. Om jag nu hittar den.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Nej!

53. Vilken var den senaste boken du läste?

Den senaste boken jag läste ut var Dostojevskijs Anteckningar från källarhålet. Nu läser jag Idioten.

54. Läser du någon dagstidning?

Nej, inte direkt. Och om vi har någon tidning hemma tittar jag mest på bilderna.

55. Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej men prenumererar på ELLE och Isabellas. ELLE kommer en gång i månaden och Isabellas typ några gånger om året. Har inte så bra koll.

56. Dansar du i bilen?

Va? Hur skulle det gå till? Trummar kanske på ratten som mest.

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?

P3.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Anteckningar till min essä. Orkar inte upprepa allt här.

59. När var du i kyrkan senast?

Öh… räknas Notre Dame-katedralen? I så fall var det i maj 2010.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?

Ska man minnas sådant? Äsch, vet inte.

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?

Aldrig. Kanske debuterar i år! Haha.


Kommentarer
Sarah:

Fin blogg, titta gärna in på min och lämna en kommentar :)

2012-01-09 ♥ 17:53:54
blogg: http://perfectlyunbroken.blogg.se/
hanna:

Sv: tacktack :)

2012-01-09 ♥ 19:25:28
blogg: http://somprickenoveri.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal