NYÅRSRESUMÉ 2011

skrivet: 2012-01-01 ♥ 19:31:00
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag förlovade mig (!), skrev högskoleprovet, fiskade och fick napp, sov över på sjukhus och hoppade av en presigeutbildning för att nämna något.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Nyårslöften är ju inte riktigt min grej så jag hade inga.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, min BFF Linda! Sötare bebis får man ju leta efter. ♥
4. Dog någon som stod dig nära? Nej, men en släkting gick bort nu precis innan jul. Han stod mig inte nära men jag tycker givetvis synd om de som gjorde det.
5. Vilka länder besökte du? Jag har nog faktiskt bara varit i Sverige i år. Tråkigt men sant.
6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? För det första saknade jag en vit jul och för det andra en riktigt varm och härlig sommar. Annars vet jag inte. Det är ju lätt att se tillbaka på dåtiden och vilja ändra den men när jag var mitt uppe i vardagen kändes mina beslut bra för stunden och så får det förbli.
7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? Min och Niklas förlovning, 110903. ♥
8. Vad var din största framgång 2011? Att jag lärde mig så mycket mer om mig själv. Jag gjorde några val som inte blev riktigt bra men det gick ju bra ändå till slut.
9. Största misstaget? Ja, jag erkänner. Jag skulle inte ha beställt den där svindyra galaklänningen från Spanien till den där festen som blev inställd. Och som pricken över i:et är den aningen för stor. Bar den dock igår på nyårsafton och kände mig faktiskt väldigt fin men den är fortfarande en storlek och tio meter tyg för stor. (ja, har fått den insydd av sömmerska!)
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Nej, inte nämnvärt.
11. Bästa köpet? Min Macbook Pro. Älskar den och kunde inte vara mer nöjd! 
12. Vad spenderade du mest pengar på? Förmodligen inredning och tulpaner. Men egentligen har jag ingen koll. Kanske hudvårdsprodukter egentligen?
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Lediga dagar, alla fikastunder med mina vänner, fina sms, soliga dagar, nya nagellack, min familj. Typ sånt.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? 2011 har väl egentligen varit Lady Gagas år? Och förutom att hon gör sådan fantasisk musik och är så sjukt bra på scenen är hon en riktigt fin människa också!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Typ samma. Det går väl jämt ut.
16. Vad önskar du att du gjort mer? TAGIT DET LITE LUGNT!
17. Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat! 
18. Hur tillbringar du julen? Precis som vanligt. Först med mami, mormor, Niklas och morbrors familj. Sedan hemma hos oss med mami och mormor. 
19. Blev du kär i år? Kärleken får sig verkligen en på-nytt-boost när man byter förlovningsringar, helt klart. 
20. Favoritprogram på TV? Vampire Diaries.
21. Bästa boken du läste i år? Det måste nog bli Anteckningar från källarhållet som jag läste klart igår. Dostojevskij alltså, vilken författare.
22. Bästa filmen du sett i år? Melancholia och Black Swan. Mästerverk!
23. Största musikaliska upptäckten? Jag har inte gjort någon direkt upptäckt, däremot älskar jag verkligen David Guettas låt Without You. Den är fantastisk.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? En mysig dag.
25. Något du önskade dig men inte fick? En bil?
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? Jag hängde med min fina familj, fikade massor och hade det allmänt trevligt.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja, jag hade gärna velat ha kommit iväg på en resa i höstas men det gick inte pga studier. Fast egentligen hade det gått. Men nu är det för sent. Skitsamma.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? Haha, MYSBYXOR! Skämt åsido, jag har studerat på distans och då klär man väl inte direkt upp sig när man ändå sitter hemma. Så dels har det blivit en hel del leggings och slappa tishor men när jag väl stoppat näsan utanför dörren har jag klätt mig i många fina tunikor, jeansleggings i olika färger, strumpbyxor med kjol ibland och även mycket stickat, koftor som slutar vid magen och transparenta blusar. Nu i slutet av året har det blivit en hel del metallicplagg också.
29. Vad fick dig att må bra? Min familj och mina vänner såklart. När min lägenhet varit nystädad. Och att se mina fina hundar leka och må bra. God mat. Kramar. Och så vidare.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? Denna är lätt - Paul Wesley och Ian Somerhalder!
31. Vem saknade du? Alla i himlen!
32. De bästa nya människorna du träffade? Jag har träffat några jag lärt känna via Twitter och i alla fall en av dem har blivit en riktigt god vän! Annars har jag mest hängt med samma människor som förra året. Det blir väl så när man sitter hemma och pluggar HELA dagarna. ;)

Så här sitter jag och skriver nyårsresumé med tryck över bröstet igen. Detta året har varit fantastiskt roligt men nu måste jag ta mig i kragen. Jag har alldeles för höga krav på mig själv. Och, ja, jag kan vara bättre än normen men varför? När jag pluggar läser jag inte 30 hp som man brukar, jag läser 37,5. Går det så går det, tänker jag och ja, det gjorde det ju men hur kul är det att få sina betyg med tillhörande stressångest? Nej, tack. Nu är det slut på det här! 2012 ska bli ett år då jag slutar sätta upp massa sjuka mål utan bara flyter med strömmen istället. Jag ska börja jobba igen istället för att studera, ha LEDIGA hemmakvällar och inte tänka så mycket på morgondagen. Man behöver faktiskt inte ha något mål med sitt liv. Det kan ju vara roligt att bara leva det istället.

Kommentarer
Annie☮:

Fin blogg! Vad har du för planer inför det nya året? :D

2012-01-01 ♥ 20:55:39
blogg: http://annieelise.blogg.se/
Emma:

Gott nytt 2012!

Hoppas detta år blir lika bra som ditt förra :)!

2012-01-01 ♥ 22:11:32
blogg: http://princessemma.blogg.se/
ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!:

sv: varsågod! :)

2012-01-01 ♥ 22:15:52
blogg: http://adaras.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal