Books

skrivet: 2012-07-16 ♥ 13:15:58
Finns det något roligare än att få hem ett paket med böcker? Ja, förutom skor då. Lagom till semestern har jag fått hem dessa fyra godingar som ni ser nedan och som vanligt kan jag helt enkelt inte välja vilken jag ska börja med och det gör mig galen!
 
 
 
Spionromanen till vänster är helt på ryska. Men Boris Akunin ska tydligen vara en ganska lättläst författare så förhoppningsvis kan jag ta mig igenom denna bok utan större besvär. För det ska jag. Läsa ut den alltså.
Mannen utan ansikte är skriven av den rysk-amerikanska journalisten Masha Gessen som avslöjar sina egna upplevelser och erfarenheter av Vladimir Putins maktmissbruk. Ännu en modig människa som vågar träda fram och jag ska läsa varenda litet ord från början till slut. 
 
 
Memed, My hawk (från 1955) är en av milstolparna inom den turkiska litteraturen som råkar vara ungefär lika omfattande som den ryska. Och just den tänkte jag sätta tänderna (ögonen) i denna sommaren/hösten. Yashar Kemal är en av de allra största författarna som även beskrivs ha reformerat det turkiska språket till det det är i dag. Ett måste att ha i bokhyllan med andra ord.
In Jail with Nazım Hikmet är också en sådan där bok man bara måste läsa. Orhan Kemal (som egentligen heter Mehmet Raşit Öğütçü) är också en tungviktare inom turkisk litteratur och i denna boken skriver han om sina fem år i fängelse där han träffade poeten Nazim Hikmet som inspirerade honom att bli författare.
 

Kommentarer
Monia - mamma till Tuvalie:

Vinn presentkort inne hos Edeal.se och köpt dig en automatisk såsvisp, kanske en sufplatta eller zumba ? :) Allt du behöver göra är att gilla på facebook så är du med i dragningen!

http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/july/tavling-vinn-presentkort-hos-edealse.html

Fler tävlingar hittar du här: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/category/tavlingar.html

2012-07-16 ♥ 14:00:08
blogg: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal