Giftlaboratoriet

skrivet: 2012-11-20 ♥ 22:13:33
Jag har (äntligen) precis läst ut Giftlaboratoriet av Arkadij Vaksberg. Den var inte alls som jag trodde. Visst, den handlade om giftmord i Ryssland från Lenin till Putin men jag trodde att den skulle redogöra mer för hur Ryssland/Sovjet gått tillväga i framställningen av gift och vad de använt, blandat; hur det fungerade osv. Men istället var det kapitel efter kapitel med gubbe efter gubbe som blev giftmördad med hjärtsvikt som officiell dödsorsak. Och därefter var de ju tvungna att döda mördaren till den första gubben eftersom han visste om hemligheten och så höll det på så. Om och om igen. Okej, små partier ur boken var väl intressanta och Arkadij Vaksberg kan verkligen ALLT men i helhet levde den inte upp till mina förväntningar. Lite synd.
 

Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal