Göteborg - Dag 1

skrivet: 2009-07-07 ♥ 20:35:36

I söndags åkte jag och mamma till Göteborg med tåg 9.15. Vi tycker om att åka tåg och just denna gång var det extra kul för vi åkte gratis hela vägen. Sådant gillar jag! När vi kom fram började vi med lite shopping. Vi gick i affärer till kl. 14.00 då vi stannade till för att äta lunch på Burger King innan jag svimmade av hunger. Snabbmat är ingen favorit men det mesta är gott när man är hungrig, eller hur! Vi anlände till hotellet några minuter senare, vi skulle bo på Hotell Heden Liseberg. Det var 4-stjärnigt tydligen och rummet var helt okej förutom att klockan stannat och att bäddningen var läskig (jag har fobi mot hotellbäddningar). Kl. 15.00 gick vi in på Liseberg som var målet med resan. Jag köpte oss varsitt åkpass så vi slapp springa runt med biljetter överallt. Vi hade jätteroligt hela eftermiddagen. Vi åkte Jukebox, Hanghai (ny och superrolig!), Sagoslottet, Slänggungorna, Kaffekopparna, Virvelvinden, Pariserhjulet och PandaVision. Vi gick i lite souvenirbutiker också och spelade på hjulen, jag vann en söt papegoja och mamma vann en Twistpåse och en liten Plopp. Kl. 18.30 hade Carl-Einar Häckner en liten varietéföreställning också som vi tittade på och den var ganska rolig faktiskt. Efter en rolig dag gick vi tillbaka till hotellet och spelade kort med en kortlek jag köpte på Liseberg som var jättestor. Sedan sov vi gott hela natten.


På tåget

Burger King. Whopper meal med Loka citron.

På Lisberg. Linnet och shortsen är från H&M. Väska från Chanel.

Vår favoritkarusell Jukebox. Vi åkte den tre gånger.

Hur vågar de åka denna?!

En riktig knäppgök

Jag och min papegoja

I sängen på hotellet


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal