ÅRETS SISTA DAG

skrivet: 2009-12-31 ♥ 15:28:46

Årets sista dag och jag mår skit. Huvudvärk, illamående och världens trötthet. Jag som skulle vara på bra humör idag. Och ha det mysigt. Men det blir aldrig som man tänkt sig. Om detta forsätter in på kvällen struntar jag i nyårsklänningen och hårlockarna och plockar fram dem en annan dag istället. För nyår är ingenting som jag firar med glädje. Det är ju bara en helt vanlig dag. Fast vi byter siffra i datumen. Ingenting ändras för det. Jag är fortfarande samma tjej med samma tankar och känslor som jag har idag, imorgon. Och ingenting kommer att vara annorlunda imorgon. Jag kommer inte att vara gladare imorgon på människor som har svikit mig under året, jag kommer inte att bry mig mer eller mindre om vad som hänt eller vad som kommer att hända. Och jag kommer inte att älska mina nära och kära mer eller mindre bara för att det blir den första januari 2010.

Men. Det betyder inte att jag inte vill tänka tillbaks på allt positivt som hänt mig under 2009. Så om en stund kommer en nyårsresumé. Med fokus på lycka.


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal