Sen frukost.

skrivet: 2009-03-15 ♥ 11:36:01
Just nu sitter jag och äter frukost. Jag tog lite sovmorgon och tränade en timma. Jag har även gjort upp ett eget träningsschema till mig själv framöver. Jag kom lite i otakt med min träning förra veckan och det kändes inte alls bra. Dessutom har jag provat på en ny träningsform några veckor och jag trivs inte riktigt med den. Jag har tänkt att anlita en personlig tränare men eftersom det är ganska dyrt har jag bestämt mig för att vänta tills jag tagit mitt körkort. Mitt schema är ungefär så här: Långpromenad med Colin varje dag. Träning efter jobbet varje dag jag är själv och om jag orkar. Om jag kommer hem sent tar jag en extra lång promenad med Colin istället (jag blir lätt stressad om klockan blir för mycket). Träningen ska bestå av en timmas gympingpass framför min DVD med Susanne Lanefeldt (jag vet, det låter töntigt men passet är rätt krävande!) och/eller ett joggingpass utomhus (när det blivit lite varmare). På söndagar ska jag träna lite mer än vanligt om jag orkar eftersom jag har lite mer tid på mig. Fredagar och lördagar är vilodagar.
Mina matvanor: Frukt och grönsaker till frukost de dagar jag tränar, till lunch får jag äta vad jag vill. Till kvällsmat ska jag äta något nyttigt bröd eller fil med banan i eller liknande. De dagar jag hoppar över träningen gäller detta extra mycket. Fredagar och lördagar får jag äta vad jag vill.

Det är mycket lättare att säga nej till sig själv om man har dessa regler. Jag är nämligen ett kakmonster och ett godismonster och ett matmonster också för den delen. Men nu har jag bestämt mig för att försöka kontrollera mitt ätande lite bättre men inte på den nivån att jag inte kan unna mig en godsak när jag känner för det. Jag är emot strikta dieter, man måste kunna göra som man vill ibland också.


Frukost. Fullkornsbröd med tomater och gurka och en god morot!


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal