TVÅ BÖCKER

skrivet: 2010-12-26 ♥ 13:15:53
Jag fick två jättefina böcker i julklapp. Orhan Pamuk är en av mina favoritförfattare så jag hade önskat mig några av hans böcker. En del har jag redan men jag vill såklart läsa alla. Det tysta huset är en roman som utspelar sig i ett hus i Turkiet i slutet av 1970-talet. Där bor de sex huvudpersonerna och hela boken utspelas kring deras liv. Oskuldens museum är en blandning av en ironisk kärlekshistoria och en samhällsskildring av ett Istanbul i förändring.

Just nu läser jag en verklighetsbaserad spionbok men jag ska nog lägga den åt sidan ett tag och börja på en av dessa istället. Tror jag ska börja med Det tysta huset.


Kommentarer
LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!:

Har ännu inte läst några böcker av honom, så tack för tipsen!! =) Böcker är toppenbra julklappar!

2010-12-26 ♥ 16:22:05
blogg: http://eimk.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal