SVAMPPASTA

skrivet: 2011-02-09 ♥ 19:14:11
Ni som följer min blogg kommer kanske ihåg att jag väldigt sällan lagar mat. Och när det väl händer så är det oftast något välbeprövat som jag kan utantill och då brukar jag variera mellan kanske fyra olika rätter. Om jag inte hade haft min pojkvän hade jag säkert levt på pastasallad, tacos och choklad!

Men hursomhelst, ikväll lagade jag en alldeles ny rätt alldeles på egen hand - svamppasta! Jag hittade receptet via ArlaKökets app på min iPhone förra veckan och tänkte direkt att det verkade gott. Det är ingen krånglig maträtt och den är faktiskt ganska billig dessutom. Och vegetarisk! Däremot funderar jag på att steka kyckling som tillbehör nästa gång. Då blir det lite mer matigt. Tror även att trattkantareller passar jättebra i receptet. Jag använde champinjoner, skogschampinjoner och höstkantareller (egenplockade från frysen) idag eftersom det var det som fanns i affären.



Receptet finns här. Obs! Salta och peppra ordentligt. Det tog ett tag innan såsen fick någon smak. Och välj ett smakrikt vin.

Kommentarer
Rebeccas corner:

Gud så gott! Ska jag absolut testa snart.

2011-02-09 ♥ 19:23:48
blogg: http://rebeccascorner.blogg.se/
Rafaela:

Ser gott ut! :)

2011-02-09 ♥ 20:30:19
blogg: http://rafaelasblogg.blogg.se/
Carro:

Hur gott verkar inte det där då! Älskar svamp!



Jag tackar och tar emot komplimangen! :)

2011-02-09 ♥ 20:42:52
blogg: http://carolineannamarie.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal