EN DAG PÅ SLOTTET

skrivet: 2011-07-27 ♥ 14:00:00
Igår stack jag och mami till slottet. Det är så underbart vackert där ute på Kållandsöudden och den visade sig verkligen från sin bästa sida med strålande solsken och mjuka slöjmoln. Först gick vi en rundtur i själva slottet och jag passade på att fundera över om det verkligen inte är så att jag varit någon form av adelskvinna i ett tidigare liv. Ni vet, en sådan med peruk, vitt puder i hela ansiktet och vackra krinolinklänningar. (Regression nästa?)

Hursomhelst, när vi hade gått klart i slottet slog vi oss ner på vår älsklingsrestaurang Fataburen som ligger inne på borggården. Och alltså, maten där är så fantastiskt god att man dör lite medan man äter den. Det går inte att förklara för er som inte har upplevt något liknande någon gång men tänk er att ALLT på tallriken är en sensationell smakupplevelse i sig. Allt från salladsblad till rödbetor till kycklingfilé till färskpotatis. Så makalöst gott! Om ni någon gång besöker Läckö Slott eller är i närheten - ÄT DÄR!

Vi avslutade utflykten med en titt i deras underbara ört- och grönsaksträdgård där de odlar allting själva. Och även den är så där idylliskt vacker och full av färggranna fjärilar och surrande bin att man blir alldeles lyrisk. Sedan tog vi en sväng längs strandkanten så mami fick bada fötterna och jag passade på att sätta mig i ett myrbo. Mys!













Kommentarer
Anna - Swaussie:

Ser superhärligt ut!

2011-07-27 ♥ 15:22:20
blogg: http://swaussie.blogg.se/
M *:

- fan vad nice :)!

2011-07-27 ♥ 16:18:24
blogg: http://dajeroma.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal