NAIL ENVY

skrivet: 2011-05-18 ♥ 16:00:00
Ni som följer min blogg har kanske märkt att det inte varit så många nagelbilder på sistone. Och det beror på att mina naglar helt plötsligt började gå av en efter en för ett litet tag sedan. Så jag bestämde mig för att köpa nagelstärkare för någon vecka sedan och använder därför ingenting nagellack just nu.

Nagelstärkaren jag använder heter Nail Envy och kommer från OPI. De har ett flertal olika stärkare och just denna (med orange förpackning) motverkar sköra naglar som lätt skivar sig. Jag har använt den flera gånger förut och den fungerar verkligen superbra! Och efter man är klar med själva kuren kan man använda den som underlack tills den är slut.

Hur går det till? Man gör sin manikyr som vanligt; polerar, filar och mjukar upp nagelbanden. Sedan applicerar man nagelstärkaren som ett vanligt nagellack. Jag brukar ta två lager första dagen men det behövs egentligen inte. Sedan kan man applicera ett lager varannan dag under en veckas tid. Därefter tar man bort lacket med en mild remover och börjar om på nytt och fortsätter så tills naglarna har blivit starka och fina igen. Lätt som en plätt alltså!




Kommentarer
Lina:

Åh, jag som är så dålig på att hålla efter mina naglar! Visst, de är la fina men inte mer typ! :P Skulle verkligen behöva den där nagelstärkaren då mina naglar alltid går av. :/



Tack så jättemycket! :)

2011-05-19 ♥ 10:40:54
blogg: http://linamedfamilj.blogg.se/
Fröken Ankarstav:

den där ska jag nog prova, mina naglar börjar oxå haverera.. tack för tipset :)

2011-05-19 ♥ 13:58:45
blogg: http://ankarstav.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal