WHITE COLLAR GOES BLUE COLLAR

skrivet: 2011-05-20 ♥ 11:11:34
Okej, nu ska jag tala om vad det är för ett "äventyr" jag fixat med de två senaste veckorna. Egentligen är det inget äventyr men det kändes lätt som ett första dagen. Jag har nämligen fått ett jobb! Och inte vilket jobb som helst; jag som suttit på kontor i fyra år, åkt på tjänsteresor i första klass och somnat under otaliga möten har blivit en riktig arbetare! Haha. Och no offense nu men jag är ju inte alls van vid att jobba med kroppen och att svettas för att få min lön men nu har jag klarat av fem dagar på det nya stället och det går galant!

Så vad jobbar jag med då? Jag vill inte avslöja var jag jobbar i bloggen eftersom jag vill hålla en distans mellan den och mitt arbete. Vissa företag gillar ju inte när man skriver om dem hur som helst och jag kan absolut hålla med. Men jag kan tala om att jag lyfter cirka 2 ton i form av kartonger om dagen. Det är jobbigt, ganska slitigt och enformigt men hittills trivs jag bra. Och om jag har tur får jag massa jobbdagar nu i sommar så jag kan tjäna ihop lite extrapengar innan studierna drar igång. Så nu vet ni!

Här får ni ett litet bevis på att jag slitit som ett djur:


Kommentarer
mathilda:

trevlig helg :D

2011-05-20 ♥ 12:20:11
blogg: http://mathildaamelin.blogg.se/
emma:

Fick faktiskt ett paket i brevlådan idag med det ena nagellacket jag hade skrivit på listan - det var min boyfriend som hade beställt det åt mig i smyg! Då blir man glad :-)



Trevlig helg! ♥

2011-05-20 ♥ 13:05:45
blogg: http://emmabroman.blogg.se/
Fröken Ankarstav:

Vad kul med nytt jobb! men stackare, massa blåmärken!!



sv: tack så mycket, det ska bli kul! stå och baka varje dag :)



ja det är smått roande, för man ser det på ett helt annat sätt. man tror att det ska vara strikt och "kristet" men det är det inte! snart är iaf kursen över, vilket ska bli sååå skönt!



det låter bra, jag ser honom på grönan och du på liseberg! synd att det är massa andra som ska gå, hade hellre fått en privatspelning haha! man kan alltid drömma. eller starta en fb-grupp "vi vill ha oskar för oss själva" alltså bara du och jag... haha ;)



kram!

2011-05-20 ♥ 13:44:40
blogg: http://ankarstav.blogg.se/
M E R E I:

- Nämen grattis till ditt nya jobb! Kram!

2011-05-20 ♥ 15:43:16
blogg: http://dajeroma.blogg.se/
Lina:

Fy tusan, det lät jobbigt men jag kan gissa att man slipper gymkort? ;)



Då borde jag ju verkligen köpa den! Mina naglar blir katastrof på vintern, annars håller de sig i schack. :)

2011-05-20 ♥ 16:55:34
blogg: http://linamedfamilj.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal