Mascaratips.

skrivet: 2009-06-06 ♥ 21:52:42
Nu ska jag avslöja mitt bästa mascaratips! Om du vill ha den där lösögonfranseffekten som alla tjatar på reklamfilmerna men som mascarorna sedan inte riktigt klarar av att ge, vill säga. Jag har alltid tre mascaror hemma; L'extreme, Fatale och Hypnôse - alla från Lancôme. Till vardags använder jag dem inte tillsammans utan en för sig beroende på vad för effekt jag vill ha. OBS. Ögonfransböjare är ett måste om du har raka fransar.

L'extreme är förlängande och separerande, den ger inte någon som helst volym och passar bra när man kanske bara ska gå omkring hemma eller vara i solen hela dagen och inte vill se för sminkad ut.
Fatale är en kam-mascara med tre uddar. Den ger volym, förlängning och separerar med perfekt precision men resultatet ger ingen stadga om du använder den ensam. Den är perfekt att använda ovanpå en annan mascara för att borsta ut eventuellt kladd eller bara förlänga en extra bit.
Hypnôse är mascarornas mascara. Borsten är perfekt, lagom stor, lång och tät och formulan är mild och lätt att arbeta med. Om du bara ska köpa en enda mascara rekommenderar jag denna! Den ger volym, böj, separerar relativt bra och förlänger fantastiskt.





Några extra råd:
♥ När du applicerar mascara ska du sicksacka borsten inifrån och ut för att få mascara på hela fransen. Om du vill bygga volym kan du bara borsta uppåt upprepade gånger.

♥ Böj huvudet lite bakåt för att inte få massa kladd på ögonlocket.

♥ Om du vill borsta mer än en gång för att få mer volym rekommenderar jag att du väntar en liten stund innan nästa applicering för att bygga på volymen istället för att borsta ut lagret du redan applicerat. Det lär man sig ganska snabbt!

♥ En ny mascara har en inkörningsperiod. Det tar ofta några veckor innan man vet hur man ska använda den på bästa sätt. Släng inte bort om den verkar dålig. Alla borsta fungerar på olika sätt!

♥ Vattenfast mascara ska aldrig användas varje dag, endast ibland!

♥ För att tvätta bort mascara bör du använda en ögonmakeup-remover. Det finns med och utan olja.

♥ Mascara är färskvara, efter tre månader måste du slänga och köpa ny! Ögonirritationer kan uppstå.

♥ Somna aldrig med mascara på. Dina ögonfransar riskerar att brytas av. 


Kommentarer
Ida:

Du har en väldigt fin blogg :)



du får gärna rösta på mig som veckans blogg om du inte redan har gjort det, vore jätte gulligt av dig!:)

Nr 1 Idas lilla blogg :)

Tack =)

http://malinhee.blogg.se/2009/june/rosta.html#comment

2009-06-06 ♥ 23:34:19
blogg: http://perfektioon.blogg.se/
H A I D I J A K O B S S O N:

Godmorgon :) vad ska du hitta på idag ? ^^

2009-06-07 ♥ 07:59:00
blogg: http://haaiidi.blogg.se/
H A I D I J A K O B S S O N:

SVAR: okej ! jag vet inte vad jag ska göra ^^

rösta gärna på mig ! läs mitt senaste inlägg, men gör det dock bara om du tkr jag förtjänar det :)

2009-06-07 ♥ 10:29:49
blogg: http://haaiidi.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal