Min hemliga lördagsaktivitet.

skrivet: 2009-03-14 ♥ 18:48:09
Just nu håller jag på med en överraskning till Niklas och eftersom han sover just nu kan jag tala om för er vad det är. Jag ska laga middag till honom. Det kanske inte låter så speciellt men jag är inte typen som lagar mat. Jag kan göra iordning tacos, steka pannkakor och liknande men mer än så kan jag faktiskt inte. Jag är helt enkelt amatör på hög nivå i köket. Menyn för ikväll är följande:

Huvudrätt
Örtkyckling med klyftpotatis och stekta grönsaker

Dessert
Glass med nougatfyllda pinnar som kallas Papadopoulos Caprice.

Allt står i ugnen nu och jag kan pusta ut en liten stund, jag försöker undgå en panikattack! Jag skulle ha börjat med potatisen, inte kycklingen. Och potatisen blev knappt klyftor, det var mer som potatispinnar. Hoppas de drar ihop sig lite av värmen. Hur (ursäkta språket) fan ska man skära egentligen?! Om jag ställt någon den frågan först hade jag kanske kunnat rädda tre naglar...

Det som återstår nu är att göra iordning örtblandningen som ska strös över potatisen när det är 5 minuter kvar, dukning, stekning av grönsaker och ljuständning.


Så här ser jag ut när jag lagar mat


Kyckling, potatis och örter


Kommentarer
Thomas:

Lät jäkligt gott ,duktig du är som försöker hoppas det blev bra .

2009-03-14 ♥ 21:12:10
Niklas:

det var ricktigt gott, jag lovar

2009-03-15 ♥ 13:44:28





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal