Söndagspannkakor.

skrivet: 2009-03-29 ♥ 16:43:34

Idag har jag gjort mina söndagspannkakor som Niklas kallar dem för jag gör dem oftast på söndagar. De är så goda! Receptet är jätteenkelt, det kommer från en kokbok från Bonnier.

Pannkakor, originalrecept:
• 2,5 dl mjöl
• 6 dl mjölk
• 3 ägg
• En halv tsk salt
• Smält smör

1. Vispa mjölet med halva mjölken.
2. Tillsätt resten av mjölken och saltet.
3. Vispa ned ett ägg i taget.
4. Låt smeten stå i 30 minuter och tillsätt sedan smält smör och vispa.
5. Stek!

Jag brukar alltid göra en dubbel sats så det blir lite extra pannkakor att värma efter jobbet dagen efter. Och om man vill lyxa till receptet lite kan man bara hälla i lite socker i smeten och servera med vanilj/jordgubbsglass. GB har en god vaniljglass med jorgubbssylt i som jag brukar köpa. Den är jättegod till!


Mina fina och goda pannkakor


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal