Tvättar ni håret?

skrivet: 2009-03-26 ♥ 17:45:37

Jag har läst mer och mer på senaste tiden att folk tvättar håret en gång i veckan eller tre gånger i veckan och så vidare. Och det har ju varit känt länge att frisörer rekommenderar att bara tvätta håret några gånger i veckan. Jag har alltid tyckt att det låter knäppt men nu när jag sov över hos mamma tänkte jag att jag skulle testa att gå till jobbet utan att tvätta det och heller inte sätta upp det i en smutsigt-hår-tofs. Sagt och gjort - jag åkte till jobbet utan att tvätta håret och vad blev resultatet - jo, jag har vantrivts hela dagen. Aldrig mer utsläppt hår utan tvätt. Aldrig! Imorgon ska jag tvätta håret extra länge på morgonen och stå och fixa med det ännu längre så jag absolut inte känner mig så sunkig som jag känt mig idag. Usch!

Är det någon mer där ute som bara måste tvätta håret varje dag eller är jag ensam?


Kommentarer
Camilla:

Jag tvättar håret varje dag. Om jag av någon anledning inte skulle göra det så sätter jag iaf upp det. Känner mej väldigt ofräsch med otvättat hår. Förstår dej till fullo.

2009-03-26 ♥ 19:20:06
CptMonstruoso:

Jag tvättar håret sisådär tre gånger i veckan, en gång med inpackning. Funkar hur bra som helst för mig. :)

2009-03-28 ♥ 14:49:26
blogg: http://cptmonstruoso.blogg.se/
Emma:

Jag tyckte likadant som du för tre månader sedan. Håret blev fettigt och jag kände mig ofräsh. Men jag vande håret vid att bara tvätta det varannan dag och du trivs jag med det lika mycket som jag trivdes med att tvätta det varje dag. Nu håller jag på att försöka tvätta det var trejde.

Kram =)

2009-06-15 ♥ 15:07:10
blogg: http://umeandbooks.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal