DAGENS FRÅGA: ÖGONBRYN

skrivet: 2010-04-06 ♥ 19:33:12
Hur fixar du dina ögonbryn?

Ögonbrynen är det som ramar in
hela ansiktet så därför tycker jag att det är en ganska viktig del när det kommer till mitt ansikte. Men jag är absolut inte en sådan person som står framför spegeln och synar och letar efter små utväxta fjun varje kväll!

Jag plockar ögonbrynen med en sned pincett. Udden ska gärna vara lite tjockare så stråna inte knipsas av. Jag har ingen speciell dag i veckan som jag lägger tid på detta utan tar några strån då och då när de är långa nog för att brynet ska hålla sig fint så ofta som möjligt. När jag plockar använder jag alltid en förstoringsspegel x10 för att lyckas se alla små fjun som gömmer sig i huden. Jag färgar dessutom mina bryn och fransar ungefär varannan vecka för att kunnaa sminka mig så lite som möjligt. 

När jag sminkar brynen brukar jag använda en penna från H&M (kostar typ 25 kr) som är jättebra. Den har en liten mjuk borste på locket som man kan borsta ut färgen med efteråt och det blir ett lagom markerat men ändå ett naturligt resultat. Jag har även en ögonbrynsgel från Dior (nr 781) som jag borstar på ibland för att få stadga och för att stråna ska ligga på plats. Den är jättebra att använda ensam om man inte vill ha så markerade bryn!






Kommentarer
ingegerd:

Å, så snyggt. Själv plockar jag bara mina bryn, men kanske ögonbrynsgel vore nåt för mig. Jag är dålig på att sminka mina bryn, jag borde skärpa mig.

2010-04-07 ♥ 06:45:03
blogg: http://ingegerdsus.blogg.se/
ingegerd:

Å, så snyggt! Själv plockar jag bara mina bryn. Kanske ögonbrynsgel vore nåt för mig, men det är absolut snyggt med mer markerade bryn.

2010-04-07 ♥ 06:47:44
blogg: http://ingegerdsus.blogg.se/
p a m e l a ':

svar; tacktack, detsamma :)



btw, jag älskar din form på ögonbrynen .. ;p <3

2010-04-07 ♥ 11:19:01
blogg: http://pamiie.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal