TYRAS LISTA

skrivet: 2010-08-24 ♥ 11:49:24

Här kommer en liten lista som jag lånade från Tyra som ni kan läsa medan jag jobbar och är på möte till klockan 16.00. Om det inte bjuds på fika blir jag ledsen. Jag trodde att jag skulle sluta 14.30 och har bara en minimatlåda med mig. Jag kommer ju att bli döhungrig! :(

Nu är det dags att gå ner i matsalen och äta lunch. Hörs ikväll efter träningen!


Du heter: Sara Elisabet Nilsson.

Smeknamn: Smulan, Smul och tydligen även Päsa (?).

Låt som när du är ledsen sörjer till: Ulla & Åke.

Beroende av: Choklad och shopping. Och fika.

Vad tror folk om dig? Att jag alltid är glad. Klart jag ler och skojar lite när människor pratar med mig även om jag har en dålig dag.

Vad får du oftast komplimanger för? Mina naglar och mitt hår.

Hur imponerar man på dig? Om man har en stark personlighet och kan få mig att skratta. Det är faktiskt ganska svårt.

Brukar du skratta för dig själv? Ja, ofta. Hihi.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Är hjärtat för stort?"

Var bor du? I Lidköping.

Trivs du där? Ja, det är fint här. Det enda jag inte gillar är att allt stänger så tidigt på dagarna och på söndagar finns det knappt ett endaste fik öppet.

Hur svarar du i mobilen? Om det är någon okänd/bekant: "Sara".

Vem ringde du senast? Mami.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att jag skulle tänka på hundvalpen.

Antal timmar sömn inatt: Kanske sju eller sex.

Sov du ensam: Nej.

Brukar du komma i tid: Jag är alltid i tid till avtalade möten men glömmer lätt bort tiden när jag bara ska träffa en kompis på stan. Inte av elakhet utan snarare tankspriddhet.

Hur känner du dig nu: Trött, bara trött.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart och vitt.

Vad tycker du om fötter: Jag har världens fotfobi. Usch!

Vad saknar du: Att ha en katt.

Hade du en bra kväll igår: Ja, faktiskt. Jag fikade, handlade lite mat, läste tidningar och åt Toblerone.

Favorit dryck på morgonen: Vatten.

När brukar du oftast gå och lägga dig: När jag jobbar blir det runt 21.00 annars brukar jag vara uppe till 22.00-23.00

Är du blyg? Ja, ganska.

Sysslar du med någon idrott: Nej men jag tränar på gym flera gånger i veckan.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: O ja. Jag kan se ett par snygga skor som jag sedan inte kan sluta tänka förrän jag köpt dem. Det är äkta kärlek.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Pilla mig i naveln. ;)

Är du nöjd med ditt liv: Från och till. Ibland är man ju jätteglad och nöjd och sedan kommer en nere-period. Så är det väl för alla?

Är du bortskämd: Nja, kanske lite.

Vad gör du i morgon: Imorgon är det som vanligt jobb som förmodligen följs av ett träningspass. Sedan har jag ingen aning. När jag väl har duschat och ätit brukar jag ramla i en hög av utmattning.

Vad är det värsta du vet? Djurplågeri är det absolut värsta jag vet.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Jag har några få som jag tycker om men ingen riktigt sådan där bästis som vet vad jag ska säga innan jag ens har öppnat munnen. Det skulle väl vara mamma i så fall. :)

Vad är det finaste du fått? Min första katt Serina.

En speciell dag du minns: Det finns ju massa dagar som man minns. Jag väljer att inte skriva någon så ingen känner sig bortglömd!

Du samlar på: Nagellack, fina påsar, skor och väskor.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Det beror på vad för sorts arg/ledsamhet. Antingen mami eller min boyfriend.

När grät du senast: När jag åkte Balder. En liten tår rann ner för kinden medan jag skrek. Haha.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Allra först skulle jag nog boka in världens spa/mysresa till Bora Bora eller Maldiverna i två veckor. Sedan skulle jag shoppa. Massor.

Vill du gifta dig: Totally!

Vill du ha barn: Ja men bara ett.

Är du musikalisk? Ja, det är jag. Jag har spelat piano i flera år och lärt mig gitarr själv till exempel. Jag kan även sjunga och lära mig låttexter på kanske två lyssningar.

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.

Bor dina föräldrar tillsammans: Nej.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja.

Biter du på naglarna: Nej, usch! Och jag brukar säga till folk som gör det! Tänk på alla bakterier som finns under naglarna. Det är mer än i en toalettstol!


Kommentarer
Cissi:

Ha en trevlig dag! =)

2010-08-24 ♥ 13:02:47
blogg: http://ceciliav.se
Sara:

Haha, jag tycker det är lite intressant att innan mina föräldrar gifte sig och jag tog mitt nuvarande efternamn så hette jag också Sara Elisabeth Nilsson ;)

2010-08-24 ♥ 13:54:37
blogg: http://backstromsara.blogg.se/
jennie:

SV: inga problem (:

haha japp då tycker vi samma :)

2010-08-24 ♥ 14:42:12
blogg: http://onlylittlej.blogg.se/
Linnea Granström -ungmamma & ryttare:

Om 7 dagar utses årets bästa ungmamma blogg! Hjälp mej nu och lägg en röst per dag fram till sista augusti! Jag ber om ursäkt om jag redan skickat detta och det är bara att ta bort kommentaren om du vill! Kram Linnea



Man röstar via länken nedanför och skriver nr 8! :)♥



http://chicmommy.blogg.se/2010/august/finalister-i-arets-ungmammablogg-tavling.html



2010-08-24 ♥ 15:23:41
blogg: http://linneagranstrom.blogg.se/
Miss C:

"Biter du på naglarna: Nej, usch! Och jag brukar säga till folk som gör det! Tänk på alla bakterier som finns under naglarna. Det är mer än i en toalettstol!"



Så sjukt skabbigt!!! xD

2010-08-24 ♥ 16:59:52
blogg: http://missc.se/
Shiko:

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt, och man kan rösta igen

2010-08-24 ♥ 17:47:20
blogg: http://shikos.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal