FRÅGESTUND: SVAR

skrivet: 2010-02-20 ♥ 10:21:39
Här kommer alla frågor och svar från min frågestund! Alla som har skrivit en fråga är länkade som utlovat. :)

jm: Har du någonsin varit kär och isånafall, hur gammal var du första gången det hände? (:
Ja, jag har varit kär. Första gången var när jag gick i sexan. Vi var ihop i några månader men eftersom vi var så små blev det ingenting speciellt utav det. ;)

Therése: Tre måsten innan du dör? :D
Oj, vilken svår fråga! Jag vill ju absolut besöka en paradisö och ligga där med en bra bok och bara sola tills jag är brun som en pepparkaka (alltså resa), köpa mitt drömhus och inreda det precis som jag vill och så vill jag testa att skjuta med ett automatvapen. :)

Maria: Tränar du något? =)
Ja, jag tränar på ett gym minst tre dagar i veckan och har ett schema som jag går efter som är utarbetat tillsammans med en personlig tränare. Dessutom tycker jag om att jogga och att dansa Zumba för grannarna hemma i vardagsrummet.

Johanna: Vad tycker du är det bästa med att blogga?
Det bästa är nog att man bevarar sina dagliga minnen och kan gå tillbaks och läsa dem när som helst. Sedan är det skönt att få skriva av sig lite också...

Jacqie: Om du fick resa vart du ville, vart skulle du resa och varför?
Om jag fick åka iväg imorgon skulle jag välja Bora Bora. Det är så fantastiskt vackert där och jag har aldrig varit på en solsemester förut så det är mitt förstahandsval! Jag skulle bo i en mysig bungalow vid vattnet, dricka paraplydrinkar och gå barfota i den vita sanden och bara ta det lugnt. I minst två veckor!

Alex:
Vad vill du åstadkomma/mål med din blogg?
Jag har två mål med min blogg och det ena och det viktigaste är att få skriva av mig, dokumentera mitt liv och ta upp sådant som jag tycker är roligt. Det andra målet är att så småningom få massvis med läsare och kanske tjäna en slant på att göra något jag tycker är väldigt roligt! Men först och främst skriver jag för mig själv och såklart för alla er som vill läsa. Det andra vore en fantastisk bonus!

Vad får dig att bli motiverad till att skriva?
Jag har alltid älskat att skriva och när jag sitter framför datorn och trycker på tangenterna kopplar jag av en stund. Jag bloggar ju oftast på kvällarna efter jobbet och även om jag är trött är det ganska skönt att få sitta där och sätta ord på det som hänt under dagen och reflektera över allting som hänt eller kanske inte hänt.

Vad har du för drömmar och mål med livet?
Det där är ju en jättebra fråga; jag har ingen aning! Drömmar har jag ju massor; jag vill bli rik, jobba med något som gör mig glad och motiverad, få resa till alla fina och intressanta platser jorden runt och ha ett bra liv. Men jag har ännu inte listat ut vad jag ska bli när jag blir stor...

Melinda Dalin: Vad är det bästa citatet du vet?
"Varje dag är en bra dag för det är en dag i livet."

Sofi: Om du fick träffa vilken person som helst, levande eller död, vem skulle det vara och varför?
Jag skulle vilja träffa Hitler - bara för att få fråga om han ångrar sig, så här i efterhand.

Ann-lo:
Vad har du för favoritfilm?
Forrest Gump.

Favoriträtt?
Allt min pojkvän lagar, det blir så sjukt gott! Och mammas köttbullar naturligtvis!

Favoritlåt:
Det ändrar ju sig hela tiden men en låt som jag tycker är helt perfekt är My Own Summer med Deftones.

Filippa: Har du gjort din design själv?
Nej, den är gjord av Sandra Marinoni.

Sandra Marinoni: Hur många barn vill du ha och vad skulle du döpa dem till?
Jag vill ha ett barn som jag kan skämma bort rejält. Isabel skulle hon heta. För helst ska det vara en tjej. En kille går också bra men har ingen aning om vad han skulle heta. Killnamn är svårt. :)

Siri:
Vilken är den bästa bloggen du vet?
Min favoritblogg är Kenzas. Jag läser den varje dag. Om den är den bästa vet jag dock inte men jag är fast!

Vad är ditt tips till att få många läsare?
Uppdatera så ofta du kan, ha med bilder (bara massa text är tråkigt!) och bjud på dig själv.

Zenab: Vad gör du en lördagkväll då?
Jag är en riktig hemmatjej så allra helst laddar jag upp med lite godis, tända ljus, myskläder, en bra film och min pojkvän vid sidan om. Men som med allt - det får inte bli för mycket av det goda. En partykväll emellanåt skadar inte! Jag älskar ju att klä upp mig.

Marina och Lillan: Vad har du för hundar?
Jag och min pojkvän har varsin hund fast vi säger att det är våra tillsammans. Min hund är en collie som heter Colin. Han fyller fyra år i maj. Niklas hund är en american wolfdog (25% äkta varg) och heter Attila. Han fyller tre år nu i mars.

Sandra: Hur många läsare har du?
Jag har mellan 50 - 80 läsare varje dag. Fast det kan variera väldigt beroende på hur mycket jag jobbar med bloggen! Mitt besöksrekord är 192.

Lillan: Vad blir ett måste i din vår-garderob 2010?
Sorbet- och naturfärgade slappa linnen, leggings och ett par snygga ankelboots tills det blir varmt nog att stoppa fossingarna i gladiatorsandalerna. I accessoarväg satsar jag på antingen stora örhängen eller många armband. Halsen lämnar jag bar.

Cecilie: Vilken sorts musik lyssnar du på?
Jag gillar massa olika sorts musik. Allt från pop till metal till dansband och hiphop. Just nu är mina favvisar Agnes, Maskinen, Black eyed peas, Lady Gaga, Flyleaf, Rihanna mfl.

Kim: Hur länge har du bloggat?
Jag startade min blogg den nionde februari 2009 men skrev inte första inlägget förrän den 14:e.

Joline: Vilka bloggar följer du?
Kenzas.se, Blondinbella.se, Tyras.se, Kameralins.blogg.se och Marinoni.blogg.se.

Andrea: Vad använder du för schampo och mascara?
Till håret använder jag TRESemmé Healthy Glow (både schampo och balsam) och fransarna målar jag med två olika mascaror från Lancôme; Hypnôse och Fatale. Fatale har dock utgått nu så när den tagit slut måste jag ut på jakt efter en ny mascara med kam. Jag använder alltid den i slutet för att borsta ut fransarna och för att få lite mer höjd.

Anapanda:
Om du skulle beskriva dig själv med tre ord, vilka ord skulle det vara?

Snäll, söt och smart. ;)

Tror du på övernaturliga saker?
Ja, det gör jag. Jag är ganska andlig av mig, tror på ett liv efter detta men även att våra själar blir till andar som kan kommunicera med oss efter döden. Jag älskar att spå i tarotkort även om det inte sker så ofta (har haft massa rätt) och har även provat på healing och varit på seans. Dock tar jag allt med en nypa salt och går inte på minsta lilla lurendrejeri! Det ska vara seriöst! Kan även avslöja att jag sett en riktig ängel.

Vilket är det bästa respektive värsta ordet du vet?
Vilken svår fråga! Det värsta ordet jag vet är "grinig" och blir arg som ett bi när någon kallar mig det. Det bästa ordet... kanske "fjäril". Jag kan inte tänka på något negativt när jag hör det. Prova så får ni se!

Vilket är ditt roligaste respektive tråkigaste minne?
Jag har så många roliga minnen. Det första jag minns var när jag var liten och jag och mamma inte hade någon bil och det var sent en sommarkväll. Mammas kompis ringde och frågade om vi skulle följa med och plocka blåklint vilket vi gjorde. Det var så roligt att göra något spontant och jag minns att jag sprang där på åkern och var jätteglad! Sedan har jag klappat delfiner och vargar också, det är två roliga minnen!

Det tråkigaste minnet jag har måste vara när jag och en kompis skulle på konsert i Stockholm och mormor följde med. Efter konserten blev hon sjuk och fick åka till akuten. Jag var inte så gammal så jag var jätteledsen och chockad. Med hon kunde följa med hem som planerat.

Josefine: Äteru hellst cupcakes eller normala muffinsar?
Jag är världens kakmonster så svaret är båda! Jag kan äta hur mycket bakverk som helst. När någon bjuder på fika på jobbet är jag alltid den som tar först och tar gärna två bitar om det blir över. Haha.

Johanna: Vad försöker du förmedla med din blogg?
Min tanke är att förmedla att man inte ska behöva bo i Stockholm och få hem massa gratissaker för att vara en rolig bloggare!

Jonna: Vilket program använder du till att fixa din blogg design?
Det är inte jag som gjort designen men jag är ganska säker på att den är gjord i Photoshop. :)

Kommentarer
Jacqie:

Sv: Bora bora det låter härligt det, dit skulle jag med kunna tänka mig att åka. :) Hoppas att du får tillfälle att åka dit någon dag :)Ha en fin dag!

2010-02-20 ♥ 12:50:21
blogg: http://jacquelinesporrong.blogg.se/
danten89:

Många bra svar där!

Jadu det kan du ge dig katten på. :P

Fullt med snö utanför dörren, har skottat en massa nu..

Har du skottat något? :P



Kram

2010-02-20 ♥ 12:57:55
blogg: http://animalcity.blogg.se/
Sandra Marinoni:

intressant :) önskar att jag med hade tjejnamn på G, har bara killnamn, haha! vill helst ha killar med faktiskt, en tjej går väl bra ;)

2010-02-20 ♥ 19:31:51
blogg: http://marinoni.blogg.se/
Alex:

Tack för dina svar, dem var fylliga och personliga! Så som det ska vara! Hoppas att du hittar det du vill göra i framtiden och att du får fler läsare till din blogg ;)

2010-02-20 ♥ 21:15:29
blogg: http://shadingshadow.blogg.se/
pas à pas chaussures:

Do not ever speak of all your pleasure one a lesser amount of endowed unlike by yourself.
pas à pas chaussures http://www.casquettebonnet.com/

2012-10-18 ♥ 03:50:22
blogg: http://www.casquettebonnet.com/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal