MELODIFESTIVALEN #1

skrivet: 2010-02-06 ♥ 21:37:23

Jag och N sitter och tittar på Melodifestivalen. Förra året recenserade jag alla bidrag direkt från soffan så jag tänkte att kanske skulle göra det i år igen. Om jag ska sammanfatta det hela tycker jag att standarden är riktigt låg. Och stylingen kändes väldigt 2005. Men rätt låtar gick vidare till final. Här kommer mina recensioner av alla låtar;

1. Ola - Unstoppable Lite svårt att koncentrera sig på musiken när allt man ser är den där konstiga tantfrisyren. Frågan är om Ola bannlyst speglar eller om frisören inte riktigt är klar. 3/5

2. Jenny Silver - A place to stay Shit. Fula kläder, ful armdans och skitdålig låt. Ursäkta språket. 0/5

3. Linda Pritchard - You're making me hot hot hot Linda sjunger jättebra men låten känns som en dålig kopia av massa andra melodifestivallåtar som aldrig kommit till final. 2/5

4. Pain of Salvation - Road Salt Pain of Salvation har blivit utsatta för en kupp. Någon drogade musikerna så de somnade under bidragets gång. Sångaren sjöng på så gott han kunde. 2/5

5. Anders Ekborg - The Saviour Bara för att man är musikalartist behöver man väl inte sjunga musikalsånger hela tiden? 1/5

6. Jessica Andersson - I did it for love Nu får det väl räcka? Plus för väldigt fin styling från huvudet till hakan. 1/5

7. Frispråkarn - Singel Ett ganska dåligt försök till en kontaktannons. Och vad var det som var så frispråkigt? 1/5

8. Salem al Fakir - Keep on walking Fantastiskt musikaliskt. Ju mer man lyssnar ju mer kommer man tycka om den. 4/5


Kommentarer
Maria:

Dina betyg är ju helt riktigt. Linda P:s bidrag lät nästa lite som ett öststatsbidrag.

Min sötnog på 4 år störde sig också på Jenny Silvers armrörelse, "hon gör så bara för att vara cool", sa hon.

Trevlig kväll

2010-02-06 ♥ 22:54:39
blogg: http://mischomascho.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal