MELODIFESTIVALEN #2

skrivet: 2010-02-13 ♥ 21:50:36

Nu är andra delfinalen av Melodifestivalen slut och jag satt och funderade på vad jag tyckte om alla bidrag och kom fram till att jag inte tyckte speciellt mycket för allt var så blaha. Tycker det är lite synd när det finns så mycket bra musik och så många bra underhållare där ute. Men hursomhelst, här kommer mina recensioner;

1. Eric Saade - Manboy Lite töntigt får vi ju erkänna men låten fastnade, framträdandet var ganska underhållande och plus för det överraskande vattenfallet. Tjejfavvis? 3/5

2. Andra generationen och Dogge - Hippare hoppare I vilket syfte var de med? Tyckte de själva att låten var bra? 0/5

3. Anna Maria Espinosa - Innan alla ljusen brunnit ut Zzzz... Mycket tråkig 90-talsballad och en jättetråkig outfit. Hon skulle sjungit en låt som passade henne, som hennes egna. 1/5

4. Highlights och MiSt - Come and get me now Här vet jag faktiskt inte vad jag ska skriva. En sångare som ser ut och rör sig som Magnus Carlsson, en jättedålig låt och två körsångare (som också är låtskrivarna) som klätt sig i förra decenniets skjorta respektive tajt skinnfodral á la crackhora. 0/5

5. Pauline - Sucker for love Pauline är ju proffsig och jättesnyggt stylad men jag tycker inte att låten passar in i sammanhanget. 3/5

6. Andreas Johnson - We can work it out Låten var inte dålig men heller inte jättebra. Jag kommer knappt ihåg hur den lät trots min musikaliska genialitet. Personligen tycker jag att Andreas Johnson har gjort sitt i denna tävling. Inte för att han är dålig utan snarare för att vi vill se något nytt. 2/5

7. Kalle Moraeus och Orsa Spelmän - Underbar Vilka söta gubbar! 4/5

8. Hanna Lindblad - Manipulated Lite Rihanna-aktigt. Helt okej. Jag blev underhållen. 3/5


Kommentarer
Liv!:

SV: det var så lite så xD Fin blogg föresten!:)

2010-02-13 ♥ 22:02:56
blogg: http://livfriden.blogg.se/
E M M A =):

Håller med dig :D

2010-02-13 ♥ 22:28:00
blogg: http://emmamariafriden.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal