TRÄNINGSDAGBOK

skrivet: 2010-01-14 ♥ 19:43:34

Här kommer mitt första träningsinlägg. Detta kommer att bli som en träningsdagbok där jag redovisar hur allt har gått från torsdag till torsdag. Anledningen till att jag valde att uppdatera på torsdagar är att jag vanligtvis avslutar min träningsvecka då och vilar under helgen och återupptar den på måndagen.

Under denna kategorin kommer jag även att lägga ut träningstips, fina träningskläder och annat som hör till. Hoppas ni tycker att det blir roligt att läsa om!

Mina mål:

- Förebygga sjukdomar och ohälsa. Jag vill vara en ståltant när jag blir gammal. En sådan som orkar gå långa promenader, greja i trädgården och simma i havet. (Jag ska bosätta mig utomlands när jag blir pensionär.)

- Få bra kondition.

- Stärka min rygg. Jag får väldigt lätt ont i ryggen för att jag spänner mig, sitter fel, bär för tunga väskor och så vidare.

- Få en fin kropp utan onödigt fett. Jag är perfektionist och har länge känt mig som en fånge i en kropp som jag inte trivs med. Jag anser inte att jag är sjukligt tjock men alla har rätt till att må bra och känna sig nöjda med sig själva. Jag dömer alltså ingen, vill helt enkelt bara trimma till mig lite grann så jag kan le varje gång jag tittar mig i spegeln!

Mitt träningsschema:

Dag 1 - Rygg, biceps, baksida ben och mage
Dag 2 - Axlar, säte (rumpa), framsida ben och mage
Dag 3 - Bröst, triceps, vader och mage
Varje dag - Uppvärmning i minst 20 minuter (valfri konditionsmaskin). Jag föredrar crosstrainern, gåbandet och roddmaskinen.

Jag har gjort upp ett träningsschema med min personliga tränare på mitt gym och delat upp det på tre dagar för det tycker jag är lagom. Jag tränar i ungefär en timma varje gång och avslutar alltid med lite stretching. Om jag skulle vilja gå fler dagar till gymmet eller träna hemma kommer jag bara att konditionsträna. Syftet med träningen är inte att bygga muskler och bli stor som ett hus utan att träna bort fett och få långa, slanka muskler.

Om en liten stund kommer första redovisningen!


Kommentarer





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal