I ♥ BOOKS

skrivet: 2010-10-13 ♥ 18:27:44
Kan man bli kär i en bok? Om inte så vet jag inte hur jag ska förklara vår relation men när jag började bläddra i min nya bildordbok med ryska ord blev jag alldeles till mig. Varenda substantiv måste ju stå i den! Så roligt!

Den består alltså av massa olika bilder och varenda liten sak på bilden står utskriven på ryska. Är det till exempel en blomma så står det stjälk, kronblad, pistill, ståndare - ja, ni fattar. Och kan ni tänka er - det finns till och med sidor med sminkord, ord för smycken, alla möjliga ord för kjolar och andra klädesplagg, planeternas namn och alla djur. Detta är utan tvekan det bästa som hänt på länge.

Tack, boken, för att du gör mig glad när allt annat känns skit.












Kommentarer
anna:

shit vilken cool bok! ryska har jag alltid velat lära mig, verkar vara ett coolt språk!

2010-10-13 ♥ 19:34:00
blogg: http://addspirit.blogg.se/
Alexandra♥:

Hello! Haft en bra dag? ♥

2010-10-13 ♥ 19:56:59
blogg: http://alexbloggis.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal