GODASTE KAKORNA

skrivet: 2010-09-20 ♥ 17:00:42
Tänkte dela med mig av receptet till de goda kakorna som jag bakade igår; de är nämligen jättegoda och superenkla att slänga ihop!



Ingredienser: 6 dl Havre & Quinoa, 200 g smör, 2 dl socker, 3 dl vetemjöl och 1 tsk hjortronsalt (jag tar alltid vanligt flingsalt).

Gör såhär: Rör ihop smör och socker. Blanda ned de övriga ingredienserna tills det blir en degig klump. Rulla små kulor och lägg på en plåt med bakplåtspapper (ska bli cirka 40 st). Tryck till dem försiktigt med en gaffel så att de blir platta på toppen och grädda sedan i 175 grader i ca 10-12 minuter. I min ugn är det dock alldeles för lite tid så jag brukar kolla till dem då och då och när de börjar få färg sticker jag i dem med en sticka för att se om de verkar tillräckligt torra. Ta då ut och låt svalna. Klart!

Receptet finns ibak på Havre & Quinoa-paketen från Frebaco (som även är god som gröt).


Kommentarer
Linda:

Havrekakor är ju så tokigt gott. Går till och med att göra glutenfria. Om man kanske skulle baka lite ikväll kanske. Jag borde tröstäta idag ;)

2010-09-20 ♥ 17:10:17
blogg: http://kameralins.blogg.se/
Emma:

Ser goda ut! Kanske man ska testa :)



Hoppas du får en fin vecka och att du hade det trevligt på tjejkvällen :)?



Jag mår bättre och har massor kul denna veckan!

Kramkram!

2010-09-20 ♥ 21:16:03
blogg: http://princessemma.blogg.se/
Therese W:

Ramlade in här av en slump... men en tanke slog mig när jag läste receptet; (för kakorna såg rackarns goda ut!) att du har misstagit hjorthornsalt för salt! hjorthornsalt är ju jäsmedel, typ som bakpulver! Så kan vara dumt att utesluta det och möjligen därför kakorna tar längre tid i ugnen, de jäser inte upp som de borde... :)

Lycka till! :)

Svar: Jaha, haha! Hade ingen aning om detta. Tack för tipset!
Sara

2012-08-28 ♥ 20:58:02





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal