EN DAG PÅ SJÖN

skrivet: 2011-08-17 ♥ 09:32:46
Vi hade så sjukt härligt på sjön igår! Det blåste lite kallt men solen sken och vattnet glittrade precis så där som det ska en sensommareftermiddag. Efter en hel del hopp på vågorna lade vi till i en lugn liten vik och efter bara någon halvtimma fick jag en femkilosgädda på kroken. Men den var alldeles för stark för mig så grabbarna fick hämta håven. Efter fotografering och vägning slängde vi tillbaks den i vattnet. Jag är alldeles för blödig för att kunna dra upp en fisk, döda och sedan äta.

Vi var kvar i viken tills kvällen kom och det började blåsa riktigt kyligt och på hemvägen fick jag stoppa benen i ärmarna på en luvtröja för att inte huttra ihjäl. Så gissa om det var skönt att komma hem. Nästa gång får OnePiece och strumpor följa med i väskan. 






Kommentarer
EVELINA - SKRIVER SKRÄCKROMAN!:

Ser jättehärligt ut och grattis till gäddan! En spännande känsla när man fångar något =) Men precis som du är jag också lite för blödig för att ha ihjäl fångsten, det roligaste är bara att lyckas få upp något. Sedan får fisken gärna simma iväg igen =)

2011-08-17 ♥ 10:57:25
blogg: http://evelinaknipstrom.com
Hemmafru i Florida:

vad duktig du ar!!



allt bra med dej??

2011-08-18 ♥ 15:36:29
blogg: http://mylifeinparadise.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal