HYLLAN

skrivet: 2011-11-19 ♥ 18:37:01
Nu äntligen! Hyllan är målad och uppborrad på väggen. Eller hur säger man? Fastsatt? Hursomhelst, jag är supernöjd med resultatet! Tänkte visa lite hur vi har gjort. Och kom ihåg nu - jag är en lekman i allra största grad! Huvudsaken är liksom att det ser någorlunda vitt ut, haha.


Idé: snickra ihop en trähylla att sätta ovanför tvåsitssoffan.


Min käre pojkvän och allt-i-allo köpte delar och snickrade ihop allting på frihand (wiiieee!).


Jag betsade med en ganska mörk bets för att kunna slipa bort den vita färgen sedan och få den där "nötta" känslan.


Sedan målade jag tre lager med vit målarfärg ovanpå den betsade ytan.


När det hade torkat slipade jag med sandpapper på de ställen där jag ville att det skulle se lite nött ut. Och...


...vips så satt den fast på väggen - målad och klar! Nu saknas små krokar som ska sitta på brädan längst ned och givetvis ett gäng snygga prylar att ställa ovanpå. Men det kommer!

Kommentarer
JOHANNA:

Jättefint! Snyggt att ha mörk bets under som sen skymtar fram, effektfullt :)

2011-11-21 ♥ 12:19:50
blogg: http://johannaelle.wordpress.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback





ForHair.se

Bling Skal